حمیدرضا نوری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدین منظور در عرصه مزارع سازمان جهاد کشاورزی نیز زمینه لازم را برای تولید محصول کیفی در قالب مبارزه به موقع و سریع با آفات و تامین کود، سم و بذر مناسب انجام داده است.
وی ادامه داد: در مراکز خرید گندم نیز تجهیزات آزمایشگاهی دقیق و مناسب تدارک شده و استقرار یافته تا محصول باکیفیت مطلوب خریداری شود.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی به تفاوت قیمت خرید تضمینی گندم و بازار که احتمال سوءاستفاده و غش در محصول ایجاد می کند اشاره و بیان کرد: به همین دلیل تلاش شده بعد نظارت تقویت شود و با حساسیت بیشتری محصول تحویل گرفته می شود.
وی گفت: از ابتدای شروع فصل برداشت تاکنون افزون بر 20 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان رضوی به صورت تضمینی خریداری شده است. به این منظور در سطح استان 86 مرکز خرید بخش خصوصی، دولتی و تعاون روستایی به عنوان مباشر فعالیت دارند.
نوری افزود: خرید گندم از ابتدای خرداد جاری از شهرستان گناباد آغاز شد و تاکنون مراکز و کمیسیونهای خرید شهرستانهای بردسکن و سرخس هم با شروع برداشت به این چرخه پیوسته اند. محصول خریداری شده در غالب دو هزار و 300 محموله به ارزش 245 میلیارد ریال تحویل مراکز خرید شده است.
وی قیمت امسال خرید تضمینی گندم را با احتساب چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید هزار و 300 ریال اعلام و بیان کرد: ارائه معرفی نامه از جهاد کشاورزی شهرستان، ارائه حساب و یا دفترچه بانکی و تصویر مدارک شناسایی از الزامات تحویل گندم به مراکز خرید است.
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: همچون سالهای گذشته وجه گندم خریداری شده توسط بانک کشاورزی پرداخت می شود. سامانه جدیدی توسط شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی طراحی شده که اطلاعات خرید در آنها ثبت می شود و در کنار آن زیرساختهای اینترنتی در تمامی مراکز خرید تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر تعبیه شده و اطلاعات تحویل و خرید محصول در لحظه و به صورت آنلاین قابل دسترسی است.
پارسال در مجموع 607 هزار تن گندم در خراسان رضوی تحویل دولت شد. امسال هم برآوردها حاکی از خرید 496 هزار تن محصول در این استان است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.