نادر سلیمانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام با هدف تجلیل از افتخارآفرینی این ورزشکار برجسته و الگو دادن به نوجوانان و جوانان صورت می گیرد.
وی با اشاره به جانمایی برای نصب تندیس این ورزشکار گفت: بر اساس مصوبه اعضای شورای شهر، میدان کنونی 'امداد' به ورزش تغییر یافته و تندیس تفتیان در
آن نصب خواهد شد.
وی اضافه کرد: در آخرین نشست شورای اسلامی شهر تربت حیدریه علاوه بر تصویب این موضوع، مقرر شد شهرداری و اداره ورزش و جوانان تربت حیدریه با هماهنگی یکدیگر این مصوبه را اجرایی کنند.
سلیمانی گفت: تندیس تفتیان، دونده المپیکی دو 100 متر ایران، شهریور پارسال با حضور معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزیر ورزش و جوانان، در ورزشگاه تختی تربت حیدریه رونمایی شده بود.
حسن تفتیان، در المپیک ریو با ثبت زمان 10 ثانیه و 17 صدم ثانیه موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی دو 100 متر شد که این برای نخستین بار در تاریخ ورزش دوومیدانی ایران در المپیک اتفاق افتاد.
پارسال نیز مسئولان تربت حیدریه، برای نصب تندیس تفتیان در یکی از میدان های شهر برنامه ریزی کرده بودند اما وی با انتشار نامه ای با قدردانی از این تصمیم، تاکید کرده بود که 'شهر من زادگاه مشاهیر و افراد بزرگی بوده است و من دور از ادب و تواضع می بینم که با وجود آنان، تندیس این حقیر در میدان شهر، نصب شود'.
شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
6121/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.