رضا صابری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اجرای طرح هدایت تحصیلی برای دومین سال متوالی آگاهی رسانی و آموزش به دانش آموزان و والدین آنان آغاز شده است.
وی به فعالیت دو هزار و 150 مدرسه دوره اول متوسطه در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: دفترچه های هدایت تحصیلی میان مدارس توزیع شده تا در اختیار دانش آموزان، اولیا و کادر اجرایی مدرسه قرار گیرد. این دفترچه پیرامون فرایند هدایت تحصیلی دارای اطلاعات مورد نیاز دانش آموزان و اولیا و در قالب سه فصل است که فصل نخست شامل پیش نیازهای هدایت تحصیلی، فرایند محاسبه امتیاز نهایی، جدول دروس تخصصی مرتبط با زمینه مرتبط با رشته های تحصیلی، شناخت شاخه ها و رشته های تحصیلی و شغلی، دورنمای رشته های شاخه نظری و مواد درسی دوره دوم متوسطه است. فصل دوم و سوم نیز به ترتیب شامل مطالبی در حوزه نمونه برگه های ثبت نام در دبیرستانهای دولتی و هیات امنایی و رشته های فنی حرفه ای و کاردانش موجود در استان است.
معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: این استان حدود یک دهم جمعیت دانش آموزی کشور را دارد لذا توزیع متوازن دانش آموزان در رشته های مختلف در بحث هدایت تحصیلی اهمیت فراوانی دارد و دانش آموزان متوسطه نهم متناسب با شرایطی که دارند انتخاب رشته کنند نه بر اساس فضای روانی موجود که مجبور نشوند از نیمه راه برگرند.
وی به عدم توزیع متوازن دانش آموزان در بین رشته ها اشاره و بیان کرد: پارسال در خراسان رضوی کنکور تجربی 550 هزار نفر شرکت کننده داشت که بیش از 80 درصد آنها برای دستیابی برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تلاش داشته اند اما تنها یک درصد افراد در این رشته ها قبول می شوند.
او گفت: هدایت تحصیلی دانش آموزان با توجه به استعدادها، توانمندیها، علایق و آینده شغلی و تحصیلی آنان به صورت همزمان انجام می شود.
خراسان رضوی دارای یک میلیون و 200 هزار دانش آموز دارد.
خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.