رضوان حکیم زاده روز پنجشنیه در همایش تجلیل از منتخبان طرح و برنامه های دوره آموزش ابتدایی خراسان رضوی در مشهد افزود: رویکرد آموزش و پرورش در آموزش ابتدایی پرهیز از نخبه پروری است زیرا دانش آموزان در کنار یکدیگر آموزش پذیرتر هستند و بر همین اساس مخالف ورود مدارس تیزهوشان به مقطع متوسطه اول هستیم.
وی اظهار کرد: ارزشیابی توصیفی نیز ایده مترقی است که الزامات خاص خود را دارد و باید امکانات آن فراهم شود.
وی گفت: ارزشیابی توصیفی در کلاسی با 40 دانش آموز به درستی انجام نمی شود و این روش باید اصلاح شود.
حکیم زاده همچنین از اجرای طرح کارآمد در دوره ابتدایی خبر داد و افزود: در این طرح مدیران با همفکری معلمان نیاز های داخلی خود را تشخیص می دهند و برنامه ریزی در این زمینه به مدارس واگذار می شود.
وی اظهار کرد: تمرکز زدایی از ویژگی های این طرح در دوره ابتدایی است.
وی گفت: در روند تربیت نسل آینده، تربیت رحمانی مبتنی بر قرآن و آموزش اصیل قرآن رویکرد اصلی این وزارتخانه می باشد.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش افزود: اخلاق مداری نخستین الزام این نوع تربیت است و دومین الزام این نوع تربیت درخواست رحمت برای همه جهانیان است و دانش آموزان باید به گونه ای تربیت شوند که اهل تعامل باشند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز در این مراسم با بیان اینکه آموزش ابتدایی مظلوم ترین بخش آموزش و پرورش است، گفت: در انتخابات اخیر هجمه ناجوانمردانه ای در قالب نقدهای غیرمنصفانه سند 2030 به این حوزه وارد کردند و هیچ فضایی را برای پاسخگویی به آموزش و پرورش ندادند.
علیرضا کاظمی افزود: چندین سال است که به دنبال گرفتن حق آموزش‌ و پرورش از عوارض شهرداری مشهد هستیم ولی از سوی شورای اسلامی و شهرداری این شهر توجهی به این موضوع نشده است.
وی اظهار کرد: مردم و معلمان در انتخابات 96 پاسخ قاطع و مطلوبی به این حرکات دادند.
وی گفت: بی توجهی به آموزش و پرورش و معلمان چیزی جز عقب ماندگی جامعه را در پی ندارد و امروز به همت دولت تدبیر و امید مسیر برای تبدیل نظام تعلیم و تربیت به گفتمان اول در جامعه ایجاد شده است.
کاظمی به لزوم توجه به تامین نیروی انسانی و فضای آموزشی برای توسعه کیفیت آموزش در مقطع ابتدایی تاکید کرد و افزود: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین باید در وهله اول آموزش ابتدایی را مدنظر قرار داد و بر همین اساس جایگاه، امتیازات و شرایط آموزشی ویژه برای معلمان و دانش آموزان این مقطع درنظر گرفت.
وی اظهار کرد: توجه به شکوفایی خلاقیت و نوآوری دانش آموزان در مقطع ابتدایی می تواند موجب رشد و ارتقای جایگاه آموزش و پرورش در تمام سطوح شود.
در این مراسم از منتخبان طرح و برنامه های دوره آموزش ابتدایی در خراسان رضوی قدردانی شد.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.