مدیرعامل موسسه جوانان آستان قدس رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: این نشست سه روزه با هدف برنامه ریزی و سازماندهی فعالیت های شبکه جوانان رضوی برگزار شده تا مسیر فعالان این شبکه برای فعالیت های مرتبط با ترویج فرهنگ رضوی در حوزه جوانان طی یک سال آینده مشخص گردد.
مجتبی مختاری افزود: در این نشست بررسی فعالیت کمیته‌ های فرهنگی آستان قدس رضوی در استانها، برنامه‎ ریزی برای جشن های مردمی و بین المللی زیر سایه خورشید و اعتکاف سراسری اعضای شبکه جوانان رضوی در ماه مبارک رمضان انجام می گیرد.
وی اظهار کرد: جشن های مردمی زیرسایه خورشید از سال 1386 با هدف ترویج و تبیین معارف ناب رضوی با اعزام کاروان های خدام رضوی به پنج استان کشور توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی آغاز شد و در دهه کرامت پارسال این کاروان ها به 450 نقطه از 31 استان ایران و 11 کشور اعزام شده و برنامه فرهنگی اجرا کردند.
مختاری گفت: امسال نیز با برنامه ریزی در این نشست، جشن های زیر سایه خورشید مشارکت کننده جوان و مخاطب بیشتر در عرصه ملی و بین المللی خواهد داشت.
وی با اشاره به ایجاد شبکه جوانان رضوی در همه استان های کشور توسط موسسه جوانان آستان قدس رضوی افزود: 10 هزار جوان از استان های مختلف کشور در برنامه های دهه کرامت سال گذشته شرکت کردند.
وی همچنین از آغاز ثبت نام نخستین دوره تربیت مربی اردویی با نام 'سفیران رضوی' به عنوان طرح ابتکاری از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی خبر داد و گفت: دوره تربیت مربی اردویی سفیران رضوی با هدف تبیین نیازمندی‌ های فکری و عملیاتی این مربیان در خرداد و تیر ماه امسال ویژه طلاب حوزه علمیه مشهد برگزار می شود که شامل 40 ساعت آموزشی و پرداختن به موضوعاتی از جمله مبانی تعلیم و تربیت اسلامی، روانشناسی رشد نوجوان، ارتباط موثر، تربیت جنسی، طراحی پروژه اردویی، اردو داری و فعالیت های اردویی است.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.