مهدی محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: با راه اندازی 'سامانه الکترونیکی سراسری موسسات فرهنگی و هنری چندمنظوره' زمان صدور مجوز برای آنها کمتر از این نیز می شود.
وی به روند پیچیده و طولانی صدور مجوز در گذشته اشاره و بیان کرد: رویکرد اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه مطبوعاتی، کانونهای آگهی تبلیغاتی، موسسات فرهنگی چندمنظوره و موسسات فرهنگی تک منظوره کاهش زمان صدور و حمایت ویژه از آنها است.
دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی همچنین به فعالیت افزون بر 6 هزار موسسه فرهنگی و هنری چندمنظوره در سطح کشور اشاره و بیان کرد: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون مجوز فعالیت برای دو هزار و 200 موسسه فرهنگی و هنری صادر شده است.
وی ادامه داد: هم اینک 85 درصد اختیارات امور موسسات فرهنگی هنری چندمنظوره به استانها تفویض شده است. اجرای برنامه های فرهنگی، مطبوعاتی، هنری و آموزشی از جمله موضوعاتی است که به صورت ویژه در سال جاری دنبال می شود.
محمدی گفت: تلاش به منظور تخصیص اعتبار مناسب برای موسسات فرهنگی و هنری با هدف گسترش فعالیتها و درجه بندی این موسسات را از رویکردهایی ذکر کرد که به صورت ویژه امسال دنبال می شوند.
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال خصوصی سازی فعالیتهای خود است و در این زمینه موسسات فرهنگی و هنری بهترین بازوی خصوصی سازی حوزه فعالیتهای فرهنگی محسوب می شوند. بر همین اساس قرار است برگزاری بسیاری از نمایشگاهها و برنامه های بزرگ کشور به موسسات فرهنگی و هنری واگذار شود لذا در این زمینه برنامه ریزی مناسبی انجام شده است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برخی از برنامه های کنونی استانها از جمله برگزاری نمایشگاههای کتاب به موسسات فرهنگی و هنری واگذار شده است. اگر حمایت از این موسسات بیشتر شود قطعا فضای عمومی فرهنگ و هنر کشور نیز رونق خواهد یافت. موسسات می توانند با شرکتهای بزرگ اقتصادی رقابت کنند.
وی گفت: به عنوان مثال هم اکنون در اصفهان یک موسسه فرهنگی و هنری 270 کارمند دارد و گامهای بسیار مهمی را در خصوص آموزش و اشتغالزایی برداشته است.
دبیر هیات رسیدگی به امور مراکز فرهنگی افزود: نظارت بر فعالیت موسسات فرهنگی و هنری نیز توسط بازرسان و کارشناسان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود و در صورت بروز تخلف بلافاصله در واحد تخلفات موضوع مطرح شده و بررسی می شود.
وی در ادامه به خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: از موسسات فرهنگی و هنری فعال این استان به دلیل اینکه از برگزار کردن برخی از برنامه ها همچون کنسرتهای موسیقی و درآمدزایی آن محروم هستند به صورت ویژه تر حمایت خواهیم کرد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور حضور در پنجمین گردهمایی و کارگاه آموزشی سراسری کارشناسان موسسات فرهنگی و هنری کل کشور به مشهد سفر کرده است. طی این گردهمایی که تا فردا در مشهد ادامه دارد موضوع آموزش سامانه الکترونیکی صدور مجوز موسسات فرهنگی هنری به کارشناسان ادارت کل ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور بحث و بررسی می شود.
کاهش زمان صدور مجوز موسسات فرهنگی و هنری، ارتقاء بهره وری و حمایت و اعطای تسهیلات ویژه به آنها از جمله موضوعاتی است که در پنجمین گردهمایی کارشناسان موسسات فرهنگی و هنری کل کشور بررسی می شود.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.