به گزارش ایرنا، احمد برادران روز چهارشنبه درمراسم معارفه سرپرست بانک کشاورزی سبزوار که با حضور مدیر کل این بانک در خراسان رضوی برگزار شد، افزود: توسعه کشت های گلخانه ای یکی از مهمترین اقدامات دولت در راستای رونق بخش کشاورزی و کاهش مصرف منابع آبی است که در این راستا 22 میلیارد ریال پرداخت شد.
وی در این نشست که در دفتر فرماندار سبزوار برگزار شد، اظهار کرد: هم اکنون 2 هزار و 500 هکتار از اراضی شهرستان زیر پوشش طرح آبیاری کم فشار و تحت فشار قرار گرفته است.
فرماندار سبزوار اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده برای 70 حلقه چاه و سه هزار هکتار از اراضی شهرستان پرونده آبیاری تحت فشار تشکیل شد که امید است با اختصاص تسهیلات این طرح امسال اجرایی شود.
وی ادامه داد: در صورت اجرای این طرح، میزان اجرای طرح آبیاری تحت فشار در سبزوار به بیش از 5 هزار و 500 هکتار می رسد.
برادران با بیان اینکه پارسال در 9 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان طرح های خاک ورزی، کشت های حفاظتی و تسطیح اراضی انجام شد، افزود: در سال گذشته 38 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید تجهیزات مکانیزاسیون به این شهرستان اختصاص یافت که 90 درصد از این تسهیلات جذب و در اختیار متقاضیان قرار گرفت.
او با اشاره به اینکه 10 پایانه نیمه صنعتی فرآوری پسته در شهرستان فعال هستند، افزود: 11 واحد صنایع تبدیلی و فرآوری کشاورزی در شهرک صنعتی سبزوار فعال هستند که زمینه برای جلوگیری از خام‌فروشی محصولات کشاورزی در شهرستان را فراهم کرده اند.
برادران عنوان کرد: در سه سال اخیر تسهیلات پرداخت شده از بانک ها به خصوص در حوزه کشاورزی در مسیر درستی قرار گرفت که این موضوع در رونق اقتصادی این بخش موثر است.
وی افزود: تشکیل کارگروه بانک ها از مهمترین اقدامات دولت در سه سال گذشته است که سبب شد تا بستر های قانونی برای ارائه تسهیلات به متقاضیان فراهم شود.
فرماندار سبزوار خاطر نشان کرد: در آستانه انتخابات برخی افراد بدون توجه به اسناد معتبر، آمارها و ارقام، خدمات ارائه شده در حوزه کشاورزی را زیر سوال می برند.
وی خاطرنشان کرد: احیاء طرح خرید تضمینی محصولات کشاورزی، اختصاص اعتبارات ویژه خط مکانیزاسیون تجهیزات کشاورزی، تامین نهاده های دامی و کود مورد نیاز کشاورزان، اجرای طرح های انتقال آب و آبیاری های تحت فشار و توسعه کشت های گلخانه ای از مهمترین خدمات دولت برای رونق بخش کشاورزی است.
در این نشست محسن حسین پور به عنوان سرپرست بانک کشاورزی شعبه سبزوار معرفی و از خدمات حسین ابارشی قدردانی شد.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قراردارد.
8144/7500/6012خبرنگار: جواد پورسخاوت **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.