کیکاووس سعیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: پس از توافق برجام، تحریمها در بسیاری از بخشها به خصوص حوزه ورزش برداشته شد و با افزایش مناسبات با دیگر کشورها، ایران میزبان رقابتهای بین المللی گلف بود.
وی ادامه داد: مسابقات بین المللی گلف با حضور پاکستان، لبنان، بنگلادش و استرالیا و چهار تیم از کشورمان طی روزهای نهم تا پانزدهم اردیبهشت با میزبانی خوب و ابراز رضایت سرپرستان تیمهای خارجی در تهران برگزار شد.
رئیس فدراسیون گلف گفت: بر این اساس جمهوری اسلای ایران از این پس هر دو سال یکبار میزبان این رقابتهای بین المللی خواهد بود.
وی همچنین از وزیر ورزش و جوانان بخاطر پیگیری برگزاری این رقابت بین المللی قدردانی و بیان کرد: مسعود سلطانی فر شخصا حضور داشت و از نزدیک این رویداد بین المللی را پیگیری و در خصوص برگزاری هر چه بهتر آن راهنماییهایی را ارائه کرد.
سعیدی به قابلیتهای بالای گلفبازان ایران اشاره و بیان کرد: نبود زمینهای استاندارد گلف بزرگترین دغدغه ما است اما با توجه به رویکرد مثبت وزیر ورزش و جوانان امیداریم با اختصاص اعتبارهای ویژه زمینهای مخصوص این رشته ورزشی و به خصوص زمین گلف ثامن مشهد به زودی ساخته شوند.
وی افزود: هم اینک تمرینات گلفبازان ایرانی در جریان است و با اعزام ورزشکاران به کشورهای صاحب سبک این رشته آنها در شرایط خوب نگه داشته می شوند بطوری که ظرف سه سال اخیر ایران در رده بندی جهانی 22 پله و در رده بندی آسیا 9 پله صعود کرده است.
رئیس فدراسیون ادامه داد: این رشته ورزشی از دوره های بعدی المپیک در زمره رقابتهای المپیکی قرار می گیرد لذا کمیته ملی المپیک ایران در کنار وزارت ورزش و جوانان حمایت خوبی داشته و ما نیز این قول را داده ایم که خود را هرچه زودتر به شرایط المپیک نزدیک کنیم.
وی گفت: برای جهش در این رشته ورزشی با یک مربی مجرب استرالیایی توافق شد تا با برگزاری دوره های مختلف، ورزشکاران ایرانی از نزدیک در جریان آخرین قوانین و آموزشهای روز دنیا قرار گیرند و دانش مربیان ارتقا یابد.
سعیدی افزود: هم اکنون در 6 استان کشور به صورت ویژه طرح آزمایشی گلف در جریان است و بانوان نیز استقبال خوبی از این رشته داشته اند بطوری که در مدت کوتاه آغاز آموزشها، یک بانوی سمنانی موفق شد مقام سوم آسیا را در هند به دست آورد.
چهار هزار نفر در ایران به صورت ثابت و سازمان یافته در رشته ورزشی گلف فعالیت می کنند.
خبرنگار: حسین عباسی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.