محمود مهرمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشهد افزود: این دانشجویان ورودی های سال 1392 این دانشگاه هستند.
وی بیان کرد:هم اکنون حدود 55 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند و برای سال تحصیلی آینده با توجه به دانش آموختگی دومین گروه دانشجویان این دانشگاه،‌از طریق آزمون سراسری و روشهای دیگر، ظرفیت این دانشگاه تکمیل می شود.
وی در خصوص توسعه رشته های کارشناسی ارشد، نیز اظهار کرئد: بر اساس برنامه مصوب راهبردی دانشگاه فرهنگیان تا سال 1400 باید یک دهم از ظرفیت دانشگاه را دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل دهند.
مهر محمدی افزود: هم اکنون 500 دانشجو در رشته های ارشد دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند.
وی در خصوص برنامه های این دانشگاه برای افزایش ظرفیت و رشته ها اظهار کرد:افزایش ظرفیت این دانشگاه منطبق بر برنامه راهبردی است و هر گونه ایجاد ظرفیت و افزایش آن باید در بازنگری برنامه راهبردی و با تصویب هیات امنای دانشگاه محقق شود.
مهر محمدی در خصوص افزایش رشته های این دانشگاه نیز گفت: تصمیم گیری در مورد نوع و شمار رشته های این دانشگاه برعهده وزارت آموزش و پرورش و بر اساس نیاز این وزارتخانه است.
وی حمایت و توجه دولت و مجلس در افزایش بودجه دانشگاه فرهنگیان در سال جاری را ستود و گفت: این دانشگاه با هدف تربیت معلمان جدید به منظور جایگزینی معلمان بازنشسته در آموزش و پرورش و تامین خلاء های نیروی انسانی راه اندازی شده است.
وی افزود:این دانشگاه علاوه بر این ، ماموریت ایجاد تحول در آموزش و پرورش را نیز داراست که با تربیت نسل جدیدی از معلمان، زمینه این تحول فراهم می شود.
رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور شب گذشته برای شرکت در همایش گرامیداشت مقام معلم و تجلیل از بازنشستگان فرهنگی به مشهد سفر کرده است.
7496/6012 خبرنگار:آرزو جاودانی** انتشار دهنده: علی حیدرشاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.