علی دشت بیاض روز سه شنبه در نشست خبری بانک کشاورزی افزود: سال گذشته در اجرایی تبصره 35 قانون اصلاح بودجه، اعتبار مورد نیاز برای بانک کشاورزی خراسان تعیین تکلیف شد.
وی با اشاره به تخصیص 267 میلیارد ریال برای بانک کشاورزی استان اظهار کرد: با این مبلغ بیش از 800 میلیارد ریال از مطالبات بانک کشاورزی استان پرداخت شد.
وی با ادامه این طرح در سال جاری گفت: امسال نیز 438 میلیارد ریال برای بانک کشاورزی استان در نظر گرفته شده که امیدواریم با تعیین تکلیف حدود 20 هزار نفر از مشتریان، یک هزار و 500 میلیارد ریال از مطالبات استان را کاهش دهیم.
دشت بیاض در باره شرایط بخشودگی در سال جاری نیز افزود: این شرایط همانند سال گذشته و مربوط به بدهی تا سقف یک میلیارد ریال است ولی اولویت با افراد و گروه هایی است که بدهی کمتر از 250 میلیون ریال دارند.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه اصل بدهی باید به صورت نقدی به بانک پرداخت شود اظهار کرد: با این طرح دغدغه بسیاری از کشاورزان و خانواده های آنان رفع شده و این رقم می تواند با بازگشت به گردش مالی بانک، کمک بسیار به اقتصاد استان به ویژه در بخش کشاورزی داشته باشد.
وی با بیان اینکه در این مرحله 8 هزار و 800 نفر از مزایای این طرح بهره مند خواهند شد گفت: مطالبات جاری بانک کشاورزی تا پایان سال گذشته 2 هزار و 700 میلیارد ریال بوده است که با این طرح میزان مطالبات به 2 هزار میلیارد ریال کاهش خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 19 هزار و 800 میلیارد ریال تسهیلات به حدود 80 هزار نفر پرداخت شد افزود: به رغم محدودیت های منابع، با پرداخت این میزان تسهیلات به احداث واحدهای کشاورزی استان کمک شد.
دشت بیاض با بیان اینکه پیش بینی می شود شعب روستایی و اعتباری بیشترین استقبال را از این طرح داشته باشند اظهار کرد: عملکرد کلی بانک در این طرح مشخص می کند در نوبت آینده چه میزان اعتبار دیگر برای استان اختصاص خواهد یافت.
7495 / 7498 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.