رضا سهیلی فرد، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها در زمینه ساخت تجهیزات ورزشی و دستگاه شنای شبیه ساز کرال سینه برای تمرینات ورزشی و نیز حذف گرد و غبارهای آلوده از تصاویر فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: در ابتدای اردیبهشت امسال 2 شرکت فناور دانشگاه حکیم سبزواری با ارائه 10 محصول برتر در پنجمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در تهران شرکت کرده بودند.
سهیلی فرد گفت: هم اینک 13 واحد فناور در مرکز رشد این دانشگاه فعالیت دارند که هفت واحد آن به مرحله تولید انبوه محصول رسیده اند.
وی افزود: اجرای طرحهای اتوماسیون برق خراسان رضوی، تولید گیاهان ارگانیک، ساخت و تولید ربات، هوشمندسازی روشنایی معابر بخشی از فعالیتها و تولیدات واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری است.
وی اظهار کرد: مرکز رشد به منظور حمایت از کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی تأسیس شده و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه ایجاد شرکت‌های جدید را فراهم می‌کند.
او افزود: این مرکز زمینه پذیرش واحدها را فراهم و با دادن امکانات به صاحبان ایده و برگزاری کلاسهای آموزشی، مشاوره و بازاریابی شرایط تجاری سازی طرح ها را هموار می سازد.
مدیر مرکز رشد دانشگاه حکیم سبزواری گفت: شرکت ها در صورت تجاری‌ سازی ایده وارد دوره رشد اصلی مرکز می‌شوند و امکان دریافت تسهیلات برای واحدهای فناور فعال در این مرحله فراهم می شود.
مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه حکیم سبزواری اواخر سال 1393 در سبزوار به بهره برداری رسید و تصویب اساسنامه، برنامه کاری پنج ساله و تصویب ساختار و آیین نامه ها و شورای مرکزی از جمله فعالیتهای این مرکز است.
دانشگاه حکیم سبزواری دارای 10 هزار دانشجو است که 2 هزار و 300 نفر از آنان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی **‌ انتشار دهنده:‌ علی اصغر ایزدی
8145/7499/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.