به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد حسین حائری روز شنبه در گردهمایی طلاب و روحانیون گناباد در مصلی امام خمینی (ره) افزود: دشمنان به شیوه های مختلف تلاش می کنند افکار جامعه را به نفع خود مدیریت و وهابیت را سمبل توحید و شیعه را نماد مسلمان کشی در جامعه معرفی کنند.
وی ادامه داد: دشمنان با صرف میلیارد ها تومان و حمایت از گروههای تکفیری مانند داعش به دنبال معرفی چهره خشن از دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که سراسر مهربانی و عطوفت است، در سطح منطقه و جهان هستند.
وی ادامه داد: در این شرایط برخی اشخاص بی بصیرت و یا با نگرش های ساده لوحانه با اقداماتی مانند قمه زنی در ایام محرم آب به آسیاب دشمن می ریزند و با دشمنان در معرفی چهره خشن از دین مبین اسلام همراه می شوند، بنابراین نباید با ناآگاهی خود در زمین معاندان بازی کرد.
رئیس مرکز خدمات جامع حوزه های علمیه استان های سه گانه خراسان اضافه کرد: جامعه ما نیازمند عالمان بصیر و روشن فکری مانند شهیدان بهشتی و مطهری است که با بصیرت افزایی خود سطح آگاهی جامعه و از جمله جوانان را نسبت به ترفندهای فرهنگی دشمنان و استکبار جهانی افزایش دهند.
حجت الاسلام حائری با اشاره به اینکه روحانیون درجامعه ما بسیار مظلوم و 95 درصد این قشر از نظر اقتصادی زیر خط فقر هستند، گفت: حقوق این افراد به عنوان یک شهروند باید به طور کامل رعایت شود و توجه بیشتری به مسائل و مشکلات آنان داشت.
وی گفت: مرکز خدات جامع حوزه های علمیه در حد توان به وضعیت معیشتی، اقتصادی و بیمه ای روحانیون و طلاب توجه می کند ولی مسئولان باید با حساسیت بیشتری مسائل و تنگناهای این قشر را پی گیری کنند.
300 طلبه خواهر و برادر در پنج مدرسه علمیه در شهرستان گناباد شاغل به تحصیل هستند.
2095/6012 خبرنگار: علیرضا حسن زاده **انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.