به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد، لایحه شهرداری در ارتباط با  آئین‌نامه اجرایی برگزاری نمایشگاه فروش تولیدات داخلی بررسی شد و به تصویب رسید.

در مصوبه شورای شهر مشهد، ضمن تایید آئین‌نامه اجرایی برگزاری نمایشگاه فروش تولیدات داخلی، درباره برگزاری فراخوان نمایشگاه و حمایت از تولیدکنندگان ایرانی تصمیماتی اتخاذ شد.

همچنین با تصویب پیشنهاد انسیه غفوری شعرباف عضو شورای مشهد مقرر شد که در نمایشگاه فروش تولیدات داخلی، به موضوع حمایت از مشاغل خانگی توجه ویژه‌ای شود و بخشی از نمایشگاه به این فروش محصولات خانگی اختصاص یابد.

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد در این رابطه گفت: در راستای اجرای برنامه عملیاتی تحقق اقتصاد مقاومتی، آیین‌نامه اجرایی برگزاری جشنواره فروش تولیدات داخلی توسط شهرداری مشهد در قالب لایحه به شورای اسلامی شهر ارائه شده است.

خلیل‌الله کاظمی افزود: شهرداری مشهد به‌منظور رونق بخشی به تولید و فروش کالاهای داخلی، حمایت از تولیدکنندگان، فروشندگان، ایجاد درآمدهای پایدار برای آنان و کاهش هزینه خرید برای مصرف کنندگان با رویکرد حذف واسطه ها، این نمایشگاه را برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: از تمام امکانات سمعی و بصری به منظور تبلیغات شهری و اطلاع‌رسانی به شهروندان درباره برگزاری نمایشگاه فروش تولیدات داخلی استفاده می‌شود.

 شهرک تاریخی «مشهد دوست داشتنی» تا نیمه اردیبهشت‌ماه تمدید شد

میثم مرادی اظهار داشت: شهرک تاریخی «مشهد دوست داشتنی» یک اقدام نوآورانه و بدیع در حوزه معرفی فرهنگ و تاریخ دینی و انقلابی مشهد است که مورد استقبال بی‌نظیر شهروندان و زائران قرار گرفته است.

وی افزود: این نمایشگاه از دوم فروردین ماه راه‌اندازی شده که در بخش‌های مختلف و متنوع شامل سبک زندگی، معرفی مشاهیر و مفاخر انقلاب، هنری و ادبی، تاریخ شکل‌گیری مشهد تا دوران معاصر و دوران انقلاب وغیره پذیرای شهروندان و زائران است.

قائم‌مقام معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: از آنجایی که شهرک تاریخی «مشهد دوست‌داشتنی» فضایی برای حضور مردم و زائران است و همچنین از طریق آن زائران خارجی می‌توانند با تاریخ مشهد آشنا شوند تصمیم بر این گرفته شده تا این نمایشگاه تمدید شود.

مرادی ادامه داد: در این راستا شهرک تاریخی «مشهد دوست داشتنی» تا 15 اردیبهشت ماه تمدید شده تا شهروندان بیشتری بتوانند از این مکان بازدید کنند. این نمایشگاه از ساعت 9 تا 13 و 16 تا 21 در مجتمع کوثر واقع در بولوار کوثر، مقابل کوثر شمالی 39 دایر خواهد بود.

هوای سالم میهمان آسمان مشهد

براساس اطلاعات جمع‌آوری شده از ایستگاه‌های سطح شهر وضعیت کیفیت هوا شهر مشهد با عدد شاخص 68 در شرایط سالم قرار دارد.

مقایسه غلظت آلاینده‌ها حاکی از آن است که از غلظت تمامی آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت کاسته شده است.

کیفیت هوا در ایستگاه الهیه با بیشترین بار آلودگی در سطح شهر با عدد شاخص 105 در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و سایر ایستگاه‌های سطح شهر در شرایط سالم است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621097
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.