حمیدرضا بیدخوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این کنگره با مشارکت جهاد دانشگاهی خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی، پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در چاچوب رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار می شود.
وی ادامه داد: در روز نخست کنگره فعالیت ستاد استانی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی خراسان رضوی نیز آغاز می شود و این ستاد به ریاست استاندار و عضویت مراکز فعال در این زمینه علمی فعالیت می کند.
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی خراسان رضوی مشهد گفت: ارتقاء هم‌افزایی موجود بین مراکز علمی و فناوری استان و گردهم آوردن پژوهشگران و متخصصان بالینی علاقه‌ مند و مرتبط در سه کمیسیون علوم و فنون، پژوهشهای ترجمانی و کاربردهای بالینی از اهداف راه اندازی این ستاد است.
وی افزود: ستاد استانی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی خراسان رضوی در هماهنگی کامل با ستاد ملی علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با رویکرد افزایش تعاملات ملی و منطقه‌ای بنا نهاده شده است.
دبیر اجرایی دومین کنگره بین‌المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی ادامه 'اکتشاف، ترجمان و کاربست' را شعار این کنگره اعلام و بیان کرد: کنگره چهارشنبه 30 فروردین در سالن همایشهای دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد آغاز می شود.
وی ادامه داد: در اختتامیه کنگره جمعه اول اردیبهشت نیز از سه دانشمند برجسته ملی و بین‌المللی قدردانی می شود.
او گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس جهاد دانشگاهی کشور، استاندار خراسان رضوی، دبیر ستاد ملی علوم و فناوریهای سلولهای بنیادی در معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری و رئیسان و معاونان مراکز تحقیقات مرتبط در این کنگره حضور خواهند داشت.
گروه سلولهای بنیادی و پزشکی ترمیمی جهاد دانشگاهی مشهد سال 1386 راه‌اندازی شد. خراسان رضوی با توجه به ظرفیتی موجود شورایی با حضور نمایندگان جهاد دانشگاهی، دانشگاه فردوسی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد دارد که ریاست آن با استاندار است.
نخستین کنگره بین المللی سلولهای بنیادی سال 1394 با حضور حدود 1003 شرکت کننده در مشهد برگزار شد. پیش بینی می‌شود 1200 نفر از داخل و خارج از کشور در دومین کنگره بین‌المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی شرکت کنند.
خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1922/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.