مهدی سالیانی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه مصوبات این سفر 131 مورد بود که در قالب 794 طرح تعریف شده بود، گفت: از این تعداد 43 مورد مصوبات عمده و مهم دولت در استان بود که در قالب 382 طرح تعریف و تکمیل شده و متوسط پیشرفت دیگر طرح ها نیز 84 درصد است.
وی ادامه داد: بخشی از طرح های تکمیل شده در اواخر سال 93 با حضور معاون اول رئیس جمهوری و بخشی نیز در سفرهای اخیر رئیس جمهوری و معاونان و وزیران دولت بهره برداری شده است.
به گفته وی، از جمله این طرح ها 99 طرح از محل اعتبارات ماده 10 و 12 قانون تنظیم مقررات دولتی و مدیریت بحران به انجام رسید، 44طرح تحرک بخشی به اقتصاد، 106 طرح تامین آب شرب روستایی و 90 مورد نیز اجرای طرح های هادی بود که تاکنون تکمیل و بهره برداری شده است.
وی افزود: 15 طرح گازرسانی و هفت طرح نیز در حوزه ورزش و طرح رفع تنش آبی شهر مشهد و تکمیل ساختمان دادگستری در 2 شهرستان استان از دیگر طرح ها بود که به انجام رسیده است.
سالیانی ادامه داد: کل اعتبار تعیین شده در سفر استانی برای انجام این طرح ها هفت هزار و 230 میلیارد ریال بوده که تا کنون 99 درصد آن، معادل هفت هزار و 170 میلیارد ریال به استان تخصیص یافته است.
وی عنوان کرد: در سال جاری نیز از محل اعتبارات تبصره 36 اصلاح قانون بودجه سال 95، رقمی معادل 337 میلیارد ریال اعتبار به استان اختصاص یافته است که برای تکمیل طرح های در دست انجام از محل مصوبات سفر هزینه می شود.
وی ادامه داد: دیگر مصوبات سفر دولت نیز مربوط به تحرک بخشی اقتصاد و مواد 10 و 12 قانون تنظیم مقررات دولت و مدیریت بحران است که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از 84 درصد است.
وی عنوان کرد: کل طرح های مربوط به مصوبات سفر در 12 سرفصل تعریف شده که تاکنون بیشترین پیشرفت مربوط به سرفصل کشاورزی و منابع طبیعی و به میزان 100 درصد است.
وی گفت: از مجموع طرح های سفر پیشرفت پروژه های فصل انرژی نیز در مجموع 98 درصد، فصل بهداشت و درمان 100 درصد و صنعت و معدن 91 درصد است.
به گفته وی، طرح های سرفصل تربیت بدنی 86 درصد و منابع آب هم 89 درصد پیشرفت دارد.
وی ادامه داد: از جمله طرح های تکمیل شده در این مدت چهار سد بار، چهچهه، ارداک و قره تیکان است که سد ارداک در سفر آذرماه 1395رئیس جمهوری با حجم مخزن 30 میلیون متر مکعبی و اعتبار هزینه شده 570 میلیارد ریال به بهره برداری رسید و 15 میلیون مترمکعب از آب این سد برای تامین آب آشامیدنی به مشهد انتقال می یابد.
سالیانی افزود سد چهچهه در شهرستان کلات هم با اعتبار 740 میلیارد ریال و حجم مخزن 19 میلیون متر مکعب در سفر رئیس جمهوری در اسفندماه بهره برداری شد و با تکمیل این سدها در مجموع 90 میلیون متر مکعب به حجم مخازن سدهای استان افزوده شده است.
وی بهره برداری از پنج بیمارستان در شهرهای گناباد، فریمان، خلیل آباد، حشمتیه سبزوار و امام رضا (ع) را از دیگر طرح های مهم مورد بهره برداری ذکر و بیان کرد:‌ بیمارستان فریمان اواخر سال 95 و گناباد اوایل امسال با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد و بیمارستان خلیل آباد توسط استاندار خراسان رضوی به بهره برداری رسید.
وی گفت: بیمارستان حشمتیه سبزوار و امام رضا (ع) مشهد هم با حضور رئیس جمهوری بهره برداری شد.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: با تکمیل این بیمارستان ها در مجموع تا کنون یکهزار و 296 تخت به ظرفیت تخت های بیمارستانی استان اضافه شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر مصوبات تعدادی دیگر از طرح ها و پروژه ها هم در قالب وعده های سفر تعریف شده که از جمله آنها کمک به تکمیل خط یک قطار شهری مشهد بود که در سال 94 انجام شد.
وی افزود: بهره برداری از راه آهن خواف - هرات که 77 کیلومتر از مسیر در داخل خاک ایران به انجام رسیده، کمک به تکمیل خط 2 قطار شهری مشهد که مرحله 2 آن به طول 8.5 کیلومتر در ایام دهه فجر سال 95 بهره برداری شد و پیشرفت فیزیکی کل طرح به 70 درصد رسیده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی افزود: نوسازی ناوگان شهری هم با تامین 250 میلیارد ریال سهم دولت با واگذاری 200 دستگاه اتوبوس از دیگر وعده های سفر دولت بود که به انجام رسید.
وی گفت: طرح تحویل بنزین و گازوئیل یورو 4 در مشهد که از مهر 93 اجرایی شده و تا کنون 90 درصد نفت گاز استاندارد یورو 4 و 50 درصد بنزین با این استاندارد در مشهد تامین شده است.
وی گفت: طرح انتقال آب با لوله به مزارع کشاورزی هم یک هزار میلیارد ریال اعتبار داشته که در قالب تبصره 36 اختصاص یافته است و اعتبار یک هزار و 200 میلیارد ریالی کشف رود هم از محل اسناد توسعه اسلامی در نظر گرفته شده است.
سالیانی افزود: اعتبار 100 میلیارد ریالی کمربند سبز مشهد هم به طور کامل اختصاص یافته و کار عملیاتی آن در حال اجراست.
وی گفت: در این میان موضوع نوسازی ناوگان تاکسیرانی و واگذاری پنج هزار دستگاه تاکسی نیازمند تامین اعتبار در قالب تسهیلات است که هم اکنون این بند در دست پیگیری است.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده:‌علی اصغر ایزدی
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.