به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امشب در سلسله جلسات تفسیر قرآن که در مهدیه مشهد برگزار شد اظهار داشت: چهل و چهارمین آیه از سوره مبارکه انعام در خصوص امام زمان(عج) و قیام ناگهانی ایشان است.

وی افزود: محور تفسیری آیات مرتبط به امام زمان(عج) به این نکته اشاره دارد که باید تفاسیر اهل بیت(ع) را مورد بحث قرار دهیم.

امام جمعه مشهدمقدس به دسته بندی افراد در راه دین اشاره و اذعان داشت: افراد را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد که دسته اول را می‌توان افرادی که از همان ابتدا به دین و اسلام اعتقادی نداشته و زندگی خود را غرق عیش و نوش کرده‌اند نامید.

آیت الله علم الهدی درباره دسته دوم انسان‌ها اظهار داشت: عده‌ای نیز هستند که در ابتدا افرادی متدین و دین‌دار بوده‌اند و به جریان ولنگار وابسته نبوده‌اند اما در طول زندگی با توجه به شرایط پیش آمده شخصیتشان ریزش پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی به شرایط و زمان  ظهور امام زمان(عج) اشاره و خاطرنشان کرد: جریان ظلم و استکبار زمانی منقطع می‌شود که وجود امام زمان (عج) ظهور پیدا کند و این قیام مستکبران را غافلگیر خواهد کرد.

آیت الله علم الهدی در زمینه قدرت‌های سیاسی موجود تصریح کرد: فضاهای سیاسی آدم‌ها را دچار ریزش می‌کند و قدرت‌یابی در زمینه سیاست نیز معمولاً سبب ریزش شخصیت انسانی خواهد شد.

وی افزود:در جامعه اسلامی کسی نباید به قدرت و نیروی استکبار دل ببندد زیرا جریان استکبار با ظهور امام زمان(عج) منقطع و نابود خواهد شد.

امام جمعه مشهدمقدس درپایان سخنان خود با اشاره به روز وفات حضرت زینب(س)عنوان داشت: محور ادامه انقلاب کربلا حضرت زینب(س) بود و ایشان در این جریان نقش بسزایی را ایفا کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614331
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.