فرمانده یگان‌ویژه خراسان‌رضوی از خاتمه گروگان‌گیری مشهد با اقدام سریع نوپو و آزادی گروگان‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ علیرضا شریفی درباره جزئیات حادثه گروگانگیری در مشهد مقدس، اظهار داشت: در ساعات اولیه بامداد امروز (22 فروردین‌ماه) حادثه گروگان‌گیری منطقه "همت‌آباد" در مشهد مقدس به یگان ویژه ابلاغ شد، واحد رهایی گروگان این یگان در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل حادثه حضور یافت و فرماندهی صحنه مأموریت را بر عهده گرفت.

وی افزود: فرد گروگان‌گیر با گروگان گرفتن 6 نفر از اعضای یک خانواده و با شلیک به مادر خانواده و تهدید به قتل سایر افراد، از نیروهای پلیس حاضر در محل خواست صحنه را ترک کنند؛ با توجه به خون‌ریزی شدید مادر خانواده که از ناحیه بازو مورد اصابت گلوله گروگان‌گیر قرار گرفته بود و با صحبت‌های متقاعد کننده، فرد مصدوم آزاد و برای مداوا در اختیار عوامل اورژانس حاضر در محل قرار گرفت.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: در ادامه عملیات با صحبت‌ها و مذاکرات صورت گرفته، گروگان گیر تعداد 3 نفر از افراد گروگان گرفته شده را آزاد کرد اما همچنان تهدید و اقدام به تیراندازی به سمت مأموران می‌کرد. با ورود غافل‌گیرانه واحد رهایی گروگان، گروگان‌گیر که راهی برای فرار نمی‌دید در اقدامی ناگهانی با اسلحه خود اقدام به خودکشی کرد که با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد. در حال حاضر وضعیت عمومی وی رضایت‌بخش است.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم در پی جواب رد از سوی خانواده دختر مورد علاقه‌اش اقدام به گروگان‌گیری کرده، گفت: پس از پایان مأموریت، جمعی از اهالی محل و همسایگان افراد گروگان گرفته شده از حضور پلیس در کوتاه‌ترین زمان ممکن و برقراری امنیت، تقدیر و تشکر کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.