به گزارش ایرنا حسن رحیم‌پورازغدی، یکشنبه شب در آیین اختتامیه جشنواره مسجدی‌ها در مشهد افزود: دشمنان نظام با استفاده از فضای مجازی و فضاسازی های غیرواقعی می خواهند در اذهان جوانان ما رخنه کنند.
وی بیان کرد: برای خنثی شدن این ترفندها باید به منظور تربیت و رشد هنرمند انقلابی در عرصه‌های مختلف اقدام کرد.
رحیم پور با تاکید بر محوریت مسجد در تعلیم و تربیت جوانان ادامه داد: در دوران انقلاب، هنرهای دینی، انقلابی، سیاسی، شعرخوانی، سرود، نویسندگی، خوشنویسی ، نقاشی و تئاتر در مساجد شکل گرفت.
وی افزود: هم اکنون نیز هنرهای برخی مساجد به‌گونه‌ای قوی و ماندنی است که در سطح کشور به عنوان مساجد نخبه‌پرور مطرح هستند.
رحیم پور ازغدی ادامه داد: باید از قدرت مسجد در این حوزه استفاده کرد و این را آموخت که هنرمند ارزشی کسی است که هنر خود را در مسیر دینی و اسلامی معرفی و ارائه می کند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه باید هنرهای انقلابی روز را به‌خوبی معرفی کرد، گفت: در دهه چهارم انقلاب نباید همانند دوران قبل از انقلاب و دهه اول عمل کرد اما امروز در عمل ضعف هایی داشته و نتوانسته ایم به خوبی از ابزارهای در اختیار استفاده کنیم.
رحیم پور ازغدی بیان کرد: هنر حرفه‌ای در راس اهداف دشمن در مقوله تهاجم‌ فرهنگی است و باید مراقبت لازم را از نسل نوجوان و جوان داشته و اجازه ندهیم افراد فاسد به الگویی برای آنها تبدیل شوند.
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: مسجد بهترین مکان برای حل مشکلات اجتماعی جامعه مسلمانان است و از همین رهگذر باید به آن اهتمامی ویژه داشت.
سیدصولت مرتضوی با تاکید بر این که رویکرد اصلی در اجرای تمامی امور باید رویکرد فرهنگی باشد، عنوان کرد: توسعه فرهنگی باید محور توسعه همه جانبه باشد.
وی با اشاره به ساخت بیش از 175 مسجد با مشارکت مردم در طول دوره فعالیت مدیریت شهری چهارم افزود: بسیاری از این مساجد تاکنون به بهره برداری رسیده و نماز جماعت در آن اقامه می شود و تعداد قابل توجهی در مرحله افتتاح است.
جشنواره تولیدات فرهنگی هنری مساجد مشهد شامگاه یکشنبه در تالار صبای مشهد برگزار شد و در این مراسم از آثار هنری برتر در رشته های مختلف هنری تقدیر شد.
خبرنگار : ندا جواهرفر ** منتشر کننده: علی اصغر ایزدی
7505/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.