مهدی کاشی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهارشنبه شب در پی واکنش های مردم به زلزله، ترافیک سنگینی در خیابان های شهر حاکم شد و به دنبال آن جایگاه های بنزین در سطح شهر مشهد هم شلوغ شد.
در پی وقوع زلزله 6 ریشتری دیروز و گرم شدن بازار داغ شایعات در فضای مجازی، مبنی بر وقوع زلزله ای به بزرگی 7.5 ریشتر در سحرگاه پنجشنبه، عمده جمعیت مشهد دیشب بیتوته در خیابان ها، بوستانها و فضاهای باز و درون خودروها را به ماندن در منازل ترجیح دادند، به نحوی که خیابان ها مملو از خودروها و جمعیت شد و ترافیک مقابل جایگاه های سوخت هم به یکباره افزایش قابل توجهی یافت.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی عنوان کرد: این ازدحام و شلوغی در تمامی جایگاه های سطح شهر و حتی محور طرقبه -شاندیز مشهود بود و به مرور از ساعت پنج صبح فروکش کرد.
کاشی ادامه داد: افزایش این حجم مصرف بنزین قابل توجه و سنگین بود اما در هیچ جایگاهی دچار توقف و تعطیلی نشدیم و همه جایگاه ها فعال بودند.
وی افزود: از ساعت 24 دیشب که ترافیک شهر افزایش یافت و ازدحام در مقابل جایگاه ها روند صعودی گرفت تا ساعت 5:30 دقیقه صبح امروز با تمهیداتی که اندیشیده شد هیچ مشکلی بروز نکرد و از ابتدای صبح امروز همه جایگاه ها شرایط عادی دارند و موجودی بنزین آنها هم از شرایط خوبی برخوردار است.
وی ادامه داد: میزان بنزینی که از ساعت هفت صبح روز چهارشنبه تا هفت صبح امروز (پنجشنبه) در کل استان توزیع و مصرف شده 4 میلیون و 700 هزار لیتر بوده است که این رقم در مقایسه با متوسط مصرف روزانه در 15 روز ایام عید که حجم تردد خودروها قابل توجه بود، رشدی 35 درصدی نشان می دهد.
وی عنوان کرد: متوسط مصرف 15 روز تعطیلات نوروزی در استان روزانه سه میلیون و 530 هزار لیتر بوده است.
کاشی گفت: از کل بنزین مصرفی استان 852 هزار لیتر معادل 29 تانکر نفت کش فقط در ساعات نیمه شب گذشته مصرف شد و بیش از 95 درصد این مصرف هم مربوط به شهر مشهد بود.
وی گفت: علی رغم این شوک و ازدحام خودروها در مقابل پمپ های بنزین مشکلی روی ندارد و با اقداماتی که در جهت مدیریت بحران شرکت انجام شد این نیاز به طور کامل تامین شد و این ازدحام تا حوالی ساعات 5 و 6 صبح امروز ادامه داشت و به مرور از این ازدحام کاسته شد.
وی ادامه داد : رشد مصرف سایر فرآورده های نفتی هم در روز گذشته در استان قابل توجه بود چنانکه نفت گاز مصرفی در استان طی روز و شب گذشته 200 درصد نسبت به متوسط مصرف روزانه ایام تعطیلات نوروزی رشد داشت.
به گفته وی، متوسط مصرف روزانه نفت گاز در تعطیلات نوروزی در استان یک میلیون و 490 هزار لیتر بود که در 24 ساعت گذشته (هفت صبح دیروز تا ساعت هفت امروز) به سه میلیون و 52 هزار لیتر رسید.
وی تصریح کرد: بخشی از این مصرف مربوط به حوزه روستایی و حمل و نقل وسایل نقلیه سنگین بویژه برای امدادرسانی به مناطق زلزله زده بوده است.
کاشی همچنین اعلام کرد: طی روز گذشته یک میلیون و 453 هزار لیتر نفت سفید، برای تامین سوخت مورد نیاز مردم به مناطق زلزله زده ارسال و توزیع شده است.
وی تصریح کرد: با توزیع این رقم، میزان مصرف نفت سفید در استان هم به نسبت روزهای ایام تعطیلات نوروزی رشد 750 درصدی داشته است.
به گفته وی، مصرف روزانه نفت سفید در تعطیلات نوروزی به طور متوسط 193 هزار لیتر معادل چهار نفت کش بوده است.
زلزله ای به قدرت 6 ریشتر ساعت 10 و 40 دقیقه پیش از ظهر دیروز (چهارشنبه) شهر سفیدسنگ از توابع شهرستان فریمان را لرزاند و تا کنون پس لرزه های زیادی داشته که بیشترین آن به بزرگی 5.4 ریشتر در ساعت 37 دقیقه بامداد امروز روی داد.
شهر سفیدسنگ در 28 کیلومتری فریمان و شهرستان فریمان در 75 کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.
این زلزله در شهرستانهای مناطق مرکزی، جنوب و شرق خراسان رضوی نیز احساس شد.
خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
1906/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.