سید رضا موسوی نیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایر نا در روستای دوقلعه براشک شهر سفید سنگ از توابع شهرستان فریمان افزود: کارکنان این اداره کل در حال بررسی ، ثبت و ضبط آمارها و میزان خسارتها هستند.
.
وی اظهار کرد: نتایج اولیه از این بررسی نشان می دهد خانه هایی که توسط بنیاد مسکن بازسازی و اصول فنی در ساخت آنها رعایت شده است، هیچ آسیبی ندیده اند.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: بنیاد مسکن سالهاست که از طریق پرداخت تسهیلات با کارمزد اندک اقدام به بازسازی خانه های روستایی در قالب طرحهای مختلف کرده و روستاییانی که از این فرصت بهره نگرفته اند، در نتیجه حوادثی مانند زلزله امروز دچار زیان شده اند.
موسوی نیا افزود: یکی از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی روستاهای خسارت دیده از زلزله است لذا خانه های روستایی خسارت دیده از زلزله امروز، در آینده توسط این نهاد بازسازی خواهند شد.
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در نتیجه زلزله امروز خسارتی به طرح های هادی اجرا شده در روستاهای محل وقوع زلزله وارد نشده است.
موسوی نیا با اشاره به این که معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور عازم خراسان رضوی است، گفت: به محض اتمام بررسی خسارت های ناشی از زلزله به خانه های روستایی، نتایج اعلام خواهد شد.
زلزله ای به قدرت 6 ریشتر ساعت 10 و 40 دقیقه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) شهر سفیدسنگ از توابع شهرستان فریمان را لرزاند.
شهر سفید سنگ در 28 کیلومتری فریمان و شهرستان فریمان در 75 کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد.
این زلزله در مرکز، جنوب و شرق خراسان رضوی نیز احساس شد.
7489/1922/7507/6012 خبرنگارن: کامیار اسماعیل پور و میترا عبدالهی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.