معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی ظهر روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: زمین لرزه ای هیچ ترک یا خسارتی در اماکن متبرکه و هجوم جمعیت به سمت خروجیها در حرم مطهر امام رضا (ع) نداشت.
سید خلیل منبتی افزود: وقوع زمین لرزه پیش از ظهر امروز باعث ترس زائران و مجاوران در اماکن متبرکه و جا به جایی آنان در رواقها و صحن ها شد اما این حادثه منجر به هجوم مردم به خروجیهای حرم نگردید.
وی ادامه داد: فضای معنوی حرم و کنترل مناسب خدمه بارگاه منور رضوی وحشت ناشی از زلزله را برای زائران و مجاوران در حرم مطهر تقلیل داد و اوضاع کاملا در کنترل قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: در پی وقوع زلزله امروز هیچ مشکل و ریزش آواری در تونلهای خطوط یکم، دوم و سوم این سامانه حمل و نقل رخ نداد.
کیانوش کیامرز افزود: تونلهای قطارشهری تحمل زلزله هشت و نیم ریشتری را دارند و در صورت آسیب دیدگی تونلها کل ساختمانهای واقع در روی آنها دچار خسارت و آوار می شود.
مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد نیز در خصوص سرویسدهی ناوگان قطارشهری گفت: در زمان وقوع زلزله هیچ توقفی در سرویس دهی خط یکم قطارشهری ایجاد نشد و تونل و قطارها سالم هستند و هیچ خسارتی وارد نشده است.
قاسم طاهری افزود: نیروهای ایمنی و عملیاتی این ناوگان در حال آماده باش هستند و در صورت احتمال وجود خطر سرویس دهی ناوگان متوقف خواهد شد.
وی ادامه داد: هم اکنون سرویس دهی قطارشهری مشهد بدون مشکل در جریان است.
زلزله ای با شدت شش ریشتر ساعت 10 و 40 دقیقه پیش از ظهر چهارشنبه بخشهایی از خراسان رضوی را لرزاند.
خبرنگاران: ندا جواهرفر ** میترا عبدالهی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.