یحیی قائنی پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش های رگباری، رعد وبرق و در برخی مناطق بارش تگرگ همراه با وزش باد شدید به به طور متناوب تا اواخر وقت سه شنبه هفته جاری در سطح استان ادامه خواهد داشت.
وی گفت: در مدت فعالیت این سامانه بارشی در استان به علت بارانهای رگباری، وزش باد شدید و کولاک ، تشکیل مه و کاهش دید، احتمال اختلال درتردد خودروها در محورهای مواصلاتی استان وجود خواهد داشت و این بارش ها در نواحی سردسیر به شکل برف خواهد بود .
قاینی پور اضافه کرد: افزایش قابل ملاحظه حجم بارش ها از بعداز ظهر فردا یکشنبه (روز طبیعت) و روز دوشنبه در بیشتر نقاط استان پیش بینی می شود که با توجه به رگباری بودن بارش ها ، وقوع آبگرفتگی ، بالاآمدن آب رودخانه ها وسیلابی شدن مسیل ها در سطح استان بسیار محتمل است.
وی افزود: از اواخر وقت فردا یکشنبه ، با شمالی شدن جریانات هوا، دما در سطح استان بویژه نیمه شمالی به طور میانگین بین 15-12 درجه سلسیوس نسبت به امروز کاهش می یابد.
قائنی پور اضافه کرد: بواسطه این جریانات سرد، دمای حداقل شبانه در نواحی سردسیر به کمتر از صفر درجه سلسیوس خواهد رسید و بارش ها در اکثر نقاط نیمه شمالی و نواحی سردسیر استان تبدیل به برف می شود.
رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: طبق مدل های هواشناسی بیشترین حجم بارش ها درشهرستان های کلات ، قوچان، چناران ، فریمان ، نیشابور، سبزوار، جوین، جغتای، تربت حیدریه، کاشمر، مشهد و بخشهایی از شهرستان های بردسکن، سرخس و درگز می بارد.
قائنی پور گفت: به دلیل حجم بالای بارش ها در این مدت ، روز دوشنبه در شهرمشهد احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.
3221/6012خبرنگار:ناصراسدزاده هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.