مجتبی خسروتاج روز شنبه در حاشیه بازدید از اماکن تاریخی سبزوار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جدید افزایش تراز تجاری ایران با صادرات محصولات غیر نفتی با توجه به نیاز بازارهای منطقه ای و جهانی، قیمت و کیفیت رقابتی محصولات برای حضور در این بازارها است.
او ادامه داد: شناخت و توسعه بازارهای جدید به عنوان بازارهای هدف برای صادرات محصولات در دستور کار این وزارت خانه قرار گرفته است.
خسروتاج گفت: توسعه ترتیبات بانکی، پوشش اعتبار، برقراری شبکه حمل و نقل ارزان قیمت کالا، تردد آسان بازرگانان، استفاده از روش های نوین بازاریابی، حضور در کشورهای هدف و ارائه خدمات مورد نیاز به مشتریان از یگر برنامه ها برای توسعه صادرات است.
وی افزود: کشور با اجرای برجام در شرایط بهتری نسبت به دوران تحریم قرار دارد و باید از این فرصت برای ایجاد بسترهای مناسب توسعه صادرات محصولات و کالاهای ایرانی استفاده کرد.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اظهار کرد: در راستای رونق صنعت گردشگری برنامه ریزی های مشترکی بین سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد شغل های خدماتی و صنفی انجام شده است.
وی گفت: عرضه کالاهای محلی، صنایع دستی، ترویج خرید محصولات ایرانی در کنار مراکز اقامتی، رستوران ها و هتل ها از مهمترین ابعاد توسعه تجارت در صنعت گردشگری است که سبب ایجاد زنجیره ای از اشتغال می شود.
وی افزود: توسعه شبکه حمل و نقل و ترانزیت ارزان قیمت نیز از مهمترین موضوعاتی است که وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای رونق صنعت گردشگری و توسعه تجارت در دستور کار قرار داده است.
او با اشاره به موجود بودن زیر ساخت های توسعه تجارت در سبزوار نیز عنوان کرد: این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در جاده تاریخی ابریشم به عنوان مرکز تجارت و بازرگانی در شرق کشور محسوب می شد.
خسروتاج افزود: نزدیکی به کشورهای آسیایه میانه، وجود فرودگاه، شبکه حمل و نقل جاده ای و ریلی که در این شهرستان در حال اجراست زمینه مناسب برای توسعه تجارت و صادرات محصولات تولیدی این شهرستان را فراهم کرده است.
وی افزود: این شهر همچنین زیرساخت های مناسبی در حوزه توسعه صنعت گردشگری دارد که می توان با تقویت این زیرساخت ها زمینه لازم برای ایجاد شغل های خدماتی و صنوف مرتبط را فراهم کرد.
قائم مقام وزیر صنعت در امور تجارت گفت: سبزوار می تواند مانند گذشته به قطب صادرات محصولات و کالای ایرانی در شرق کشور تبدیل شود.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران امروز ( شنبه ) به منظور بازدید از برخی آثار تاریخی سبزوار به این شهرستان سفر کرده است.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8144/7500/6012خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.