حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم معادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: باید فضا به گونه ای باشد که تولید داخلی را ارج نهیم و مصرف آن نشانه ای از فرهنگ عمومی باشد که در این خصوص مردم نقش اول را در اقتصاد مقاومتی ایفا می کنند.
وی با بیان اینکه مطبوعات نقش مهمی در فرهنگ سازی و حمایت از تولید داخلی دارند، اظهار کرد: یکی از مشخصات تبلیغات کالاها باید مرغوبیت آن باشد و تولید کننده ها نیز در تولید محصول خود باید به این مهم توجه کنند.
حجت الاسلام و المسلمین معادی گفت: مساله مهمی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بر روی آن انگشت گذاشته اند بیکاری دربین جوانان و سپس تعارض با نظام و همچنین از بین بردن تولید داخل با ایجاد تحریم است.
وی با بیان اینکه نامگذاری هر سال از سوی رهبر انقلاب با توجه به منابع، اخبار متعدد و با تحقیق و برنامه ریزی انجام می شود، افزود: صرف برپایی همایش و تکرار شعار از سوی مسئولان دردی را دوا نمی کند و اگر تکرار شعار بدون عمل باشد ظلم در حق رهبر معظم انقلاب است.
وی افزود: با وجود منابع طبیعی و معدنی فراوانی که در کشور وجود دارد و حضور نیروی جوان و تحصیلکرده نباید دغدغه بیکاری داشته باشیم و باید صادرکنندگان نیز به روشهای مختلف تشویق شوند و صادرات نیز فقط به چند کشور محدود نباشد.
مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی ادامه داد: در کنار بازاریابی، نگه داشتن بازارها نیز مهم است که لازمه آن محصول با کیفیت، خدمات پس از فروش و قیمت مناسب است.
حجت الاسلام و المسلمین معادی گفت: بعد از انقلاب در عرصه تولیدات دفاعی به جایی رسیده ایم که به اقرار دشمنان هم اکنون کشور ما جزو قدرتهای برتر نظامی جهان است این در حالی است که قبل از انقلاب در این عرصه وابستگی کامل به دیگر کشورها وجود داشت که این موضوع نشان دهنده توان و اراده مردم ایران است.
وی، همکاری همه مسئولان در مبارزه با پولشویی و قاچاق را موضوعی مهم در تحقق شعار سال ذکر و بیان کرد: اگر بخواهیم تولید داخل رونق بگیرد باید با قاچاق کالا که ضربه مهلکی بر اقتصاد کشور است مبارزه کرد و چنانچه این کارها انجام نشود تولید کننده نیز انگیزه ای برای تولید ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین معادی افزود: اگر بخواهیم تولید رونق داشته باشد و بدنبال آن صادرات که جلوه عزت کشور است توسعه یابد، باید به دور از جناح بازی و با تکیه بر داشته های داخلی و یاری طلبی از تخصص های همه مردم از کالای ایرانی حمایت کنیم.
7507/6012 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.