محمد دهقان روز شنبه در جریان بازدید از روند ثبت نام داوطلبان نامزدی عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا در فرمانداری مشهد افزود: این مجموعه ها باید به سوی فعالیت تخصصی در حوزه مربوطه هدایت شوند و افراد با هر گرایش سیاسی اما با تخصص های مختلف مورد نیاز وارد آن شوند.
وی اظهار کرد: باید زمینه رقابت و انتخاب افراد متخصص و عالم در حوزه شهر و روستا فراهم شود.
وی گفت: مباحث شورای اسلامی یک کار تخصصی در خدمتگزاری به مردم است و نباید وارد جریان های سیاسی شود.
دهقان افزود: از شروع تشکیل شوراها طی چهار دوره قبل تاکنون این نهاد با فراز و نشیب های بسیار مواجه بوده و نتوانسته در شان و تراز خود در قانون اساسی نمود یابد که مشکل اصلی در نحوه اجرا و شکل گیری آن بوده است.
وی اظهار کرد: سطح شوراها باید ارتقا یابد تا مشارکت بیشتر در تصمیمات کشور داشته و اثر مستقیم بر آن بگذارد که لازمه آن شایسته گزینی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.
وی با بیان اینکه حضور افراد شایسته، توانمند و متخصص در شوراها می تواند باری از دوش دولت، نظام و مردم بردارد گفت: هر چه در انتخابات فضا برای رقابت افراد شایسته فراهم شده و با رای مردم بهترین ها انتخاب شوند، شان و جایگاه شوراها نیز ارتقا یافته و نقش موثرتری در اداره امور کشور خواهند داشت.
دهقان ادامه داد: تلاش ما نیز آن است با صمیمت و تعامل با هیات های اجرایی بر مبنای قانون و سیاست های رهبر معظم انقلاب از جمله شایسته گزینی در این زمینه عمل کنیم.
وی افزود: قوه مجریه و وزارت کشور در برگزاری انتخابات کار سنگینی بر عهده دارد و ما نیز به عنوان ناظر در راستای شایسته گزینی، سلامت انتخابات کمک می کنیم تا انتخابات شایسته نظام ، کشور و ملت و با صلابت برگزار شود.
فرماندار مشهد هم در این مراسم گزارشی از تعداد ثبت نام شدگان داد و گفت: هیات های اجرایی تشکیل شده و پس از اتمام زمان ثبت نام بر اساس قانون، سوابق افراد طبق استعلام های چهارگانه بررسی می شود.
رحیم نوروزیان افزود: بررسی صلاحیت ها باید بر مبنای سوابق مستدل و مستند باشد و نمی توان با آبروی افراد بازی کرد.
1906 / 6053 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.