مرتضی بختیاری روز یکشنبه در مراسم افتتاح دومین مهمانسرای حضرت رضا (ع) در صحن غدیر حرم مطهر افزود: گسترش سفره اکرام رضوی از سیاست ‌های جدی آستان قدس رضوی است که راه اندازی مهمانسرای دوم حضرت نیز در این راستا انجام گرفته است.
وی بیان کرد: این مهمانسرا یکی از پیشرفته‌ ترین مهمانسرای ‌های کشور است و تجهیزات کاملا روزآمدی در آشپزخانه و سردخانه آن قرار گرفته و از نظر بهداشتی و کیفیت غذا دارای سطح بالایی است.
وی با اشاره به آغاز کار مهمانسرای دوم حضرت رضا (ع ) از امروز گفت: امید است با اتمام ساخت و راه اندازی آشپزخانه مرکزی آستان قدس، همه زائران بارگاه منور رضوی که به حرم مشرف می شوند بتوانند حداقل در یکی از وعده ‌های صبحانه، ناهار یا شام مهمان حضرت رضا (ع) باشند.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با راه ‌اندازی آشپزخانه مرکزی آستان در آینده نزدیک ظرفیت پخت غذای متبرک به هر وعده 50 هزار پرس افزایش می یابد.
بختیاری با بیان اینکه از ابتدای امسال، ظرفیت پذیرایی در مهمانسرای قدیمی حضرت رضا (ع) سه برابر و به 110 هزار وعده غذا در روز رسیده، افزود: با بهره‌برداری از مهمانسرای جدید، ظرفیت پخت افزایش یافته و از ابتدای سال جدید به 2 برابر وضعیت فعلی خواهد رسید.
وی بیان کرد: در مهمانسرای جدید حضرت رضا (ع) در وعده های ناهار و شام برای 10 هزار نفر و در وعده صبحانه برای سه هزار نفر غذای متبرک آماده می شود.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: نذور مردمی در رابطه با سفره اکرام رضوی در مقایسه با گذشته رشد قابل توجهی داشته که امید است در آینده نیکوکاران بیشتری برای این عمل خیرخواهانه مشارکت داشته باشند تا زائران علاوه بر کسب فیوض معنوی حرم مطهر، از برکت سفره حضرت رضا (ع) نیز متنعم شوند.
مهمانسرای جدید حضرت رضا (ع) در سالروز میلاد حضرت رضا (ع) در نخستین پخت خود چهار هزار وعده غذا را آماده کرد که 2 هزار وعده آن در میان زائران حرم مطهر و 2 هزار وعده نیز در مناطق محروم حاشیه شهر مشهد توزیع می شود.
7489/5132
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.