مهدی برادران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده این مراسم با حضور برخی مسئولان وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال و برخی شخصیت های ورزشی فعالیت خود را آغاز می کند.
وی با اشاره به اینکه این ورزشگاه با حمایت آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به بهره برداری رسیده است، خاطر نشان کرد: تلاش بسیاری انجام شد تا این ورزشگاه در سال جاری به بهره برداری برسد تا سال آینده برخی از بازی های لیگ برتر فوتبال از جمله بازی تیم های پدیده خراسان و صبای قم در این ورزشگاه برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه قرار نبود به هیچ عنوان تیم المپیک ایران در این ورزشگاه به میدان برود، تصریح کرد: پیشنهاد هیات فوتبال خراسان رضوی این بود که در مراسم افتتاحیه این ورزشگاه یک دیدار دوستانه نیز بین تیم منتخب این استان و تیم ملی فوتبال جوانان کشور برگزار شود که متاسفانه تا کنون مقدمات آن فراهم نشده است.
استادیوم ورزشگاه امام رضا (ع) ظرفیت حضور ٣٥ هزار تماشاگر را دارد و سقف آن با مساحت 18 هزار متر مربع از نوعی پارچه کششی عایق و ضد آب است که در حال حاضر متداول ترین شکل سقف سازی وزرشگاه های جهان به شمار می رود.
بر اساس اطلاعات منتشره در پایگاه اینترنتی آستان قدس رضوی، استادیوم امام رضا (ع) در زمینی به مساحت 405 هکتار و با زیربنای حدود 20 هزارمتر مربع در تقاطع بلوار خیام و فردوسی و در ضلع شرقی سایت 12 هکتاری مجموعه ورزشی آستان قدس رضوی احداث شده است.
این ورزشگاه علاوه بر پیست دو و میدانی و امکانات موجود در یک استادیوم فوتبال استاندارد مطابق استانداردهای فیفا، مجهز به 10 سالن ورزشی استاندارد ، پارکینگ و امکانات فرهنگی و رفاهی دیگر از قبیل آمفی تئاتر، سالن های سمینار، سالن غذا خوری، موزه افتخارات ورزشی آستان قدس رضوی و کلاس های مربیگری است.
وجه تمایز اصلی استادیوم امام رضا (ع) با سایر استادیوم های داخل کشور در شکل گیری سالن های ورزشی با عملکردهای متنوع در فضای زیر سکوی تماشاچیان فوتبال می باشد که به پویایی و بقاء پروژه در دراز مدت کمک شایانی خواهد کرد.
کلیه سالن های ورزشی مجهز به پیشرفته ترین سامانه های تاسیساتی بوده و دارای تهویه مطبوع و گرمایش و سرمایش هوشمند می باشد و جایگاه ویژه مجموعه در پنج سطح شامل فضاهای اداری و پذیرایی، سالن های سمینار و آمفی تئاتر به ظرفیت 600 نفر پیش بینی شده است.
سقف این مجموعه با مساحت پوشش 18 هزار متر مربع در کشور بی نظیر است و برای پارکینگ مورد نیاز برای مجموعه نیز زمینی در مجاورت ضلع شمالی آن به منظور احداث پارکینگ طبقاتی در 6 طبقه با 36 هزار مترمربع پیش بینی شده است.
7498/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.