به گزارش ایرنا سیدابوالفضل رضوی، چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرحهای اشتغال زایی روستایی گناباد در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:‌ از این رقم 10 هزار میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی و پست بانک، هفت هزار و 700 میلیارد ریال بنیاد مستضعفان و هزار میلیارد ریال توسط بانک کارآفرین تامین شده است.
وی ادامه داد:‌ دولت تدبیر و امید علاوه بر ایجاد زیرساختهای لازم شامل جاده، آب و برق وغیره با توان افزایی و ایجاد اشتغال پایدار، برای ماندگاری و رفع معضل مهاجرت روستاییان از مناطق روستایی تلاش می کند که این نگاه در کاهش معضل حاشیه نشینی در شهرها نیز تاثیرات زیادی دارد.
وی تصریح کرد: تسهیلات مزبور با نرخ سود سه درصد و بازپرداخت سه الی پنج ساله به متقاضیان واجد شرایط روستایی پرداخت می شود.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت:‌ همچنین برای ایجاد بسترهای اقتصادی و محرومیت زدایی از روستاهای مناطق مرزی، این تسهیلات بدون کارمزد به متقاضیان اعطا می شود.
با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری 2 طرح عمرانی و تولیدی در روستاهای 'سنو' و 'روشناوند' شهرستان گناباد به بهره برداری رسید.
برای اجرای این طرحها شامل سالن ورزشی روستای روشناوند با زیربنای 1300 مترمربع و واحد تولیدی آب معدنی روستای سنو در مجموع 15 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.
شهرستان 82 هزار نفری گناباد دارای 2 بخش مرکزی و کاخک و 112 روستا است و 45 هزار نفر از جمعیت این شهرستان در نقاط شهری و بقیه در روستاها ساکن هستند.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
7545/2095/5132
خبرنگار:‌ فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.