هادی باقری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد نهال در سطح جنگل های طبیعی پ، دست کاشت و فضای سبز شهری تمام شهرستان های استان کاشته می شود.
وی با بیان اینکه کاشت نهال امسال با همه محدودیت های اعتباری نسبت به سال قبل 10 درصد رشد خواهد داشت، اظهار کرد : از مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد بدین منظور بهره گرفته شده است.
وی اضافه کرد: همزمان با این ایام تعدادی از پروژه های منابع طبیعی در بخش های آبخیزداری، جنگل، مرتعداری و بیابان زدایی با اعتبار 500 میلیارد ریال بهره برداری می شود.
باقری با بیان یانکه اینکه در سه سال گذشته چندین پروژه بین المللی چون ترسیب کربن، توسعه منابع طبیعی جامعه محور و پروژ ملی مدیریت جامع در استان اجرا شده، گفت: در این راستا و با توجه به رویداد مشهد 2017 و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام ، مراسمی با حضور رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شرق و سرکنسول ها کشورهای مختلف در مشهد برگزار می شود.
وی اظهار کرد: هم چنین همزمان با این هفته جشن روز ملی درختکاری نیز با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی ازمردم برگزار می شود که کاشت درخت از برنامه های اصلی آن است.
وی عنوان کرد : موضوع جامعه نگری ، مشارکت مردم و توانمندسازی اقتصادی از جمله برنامه هایی است که با جدیت در استان در دست پیگیری است.
وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون 600 هزار هکتار قرارداد حفاظت مشارکتی در استان منعقد شده و موضوع جنگل کاری مشارکتی و اقتصادی از برنامه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری می باشد.
باقری گفت: همچنین برنامه ریزی شده تا مدیریت یک میلیون هکتاراز عرصه های منابع طبیعی استان با استفاده از ظرفیت پروژه مدیریت جامعه محور و مشارکت مردم انجام شود.
وی تاکید کرد : برای کاهش فشار بر عرصه منابع طبیعی مشارکت مردم و توانمند سازی اقتصادی آنان و آگاهی بخشی و حفاظت مناسب در دستور کار است.
مساحت مراتع استان خراسان رضوی 6 میلیون و 500 هزار هکتار است.
هفته مابع طبیعی از 15 اسفنده و همزمان با روز درختکاری آغاز می شود
6012/1906خبرنگار : فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.