به گزارش ایرنا و به نقل از استانداری خراسان ر ضوی، این سند راهبردی با پنج هدف کلان، 13 راهبرد، 26 سیاست و 63 برنامه توسط مدیر کل پدافند غیر عامل استان ارائه شد.
استاندار خراسان رضوی در این نشست با بیان اینکه تدوین و بومی سازی سند راهبردی که برای نخستین بار در کشور صورت می گیرد، اقدامی ارزشمند است، گفت: این سند پس از بررسی و جمع بندی مجدد نظرات اعضاء، برای تصویب نهایی و ارائه به مرکز در جلسه آینده شورا ارائه شود.
علیرضا رشیدیان افزود: هدف از تدوین سند راهبردی شورای مدیریت بحران استان جلوگیری از وارد شدن خسارت احتمالی مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی یا به حداقل رساندن میزان آن ها است.
وی اظهار کرد: کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و فقط با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی از دیگر اهداف تدوین این سند است.
وی عنوان کرد:همکاری شورای مدیریت بحران و پدافند غیر عامل به منظور مدیریت مطلوب تر بحران ها و کاهش خسارت ها ضروری است و باید به طور جدی به آن توجه شود.
وی افزود :این شورا به طور قطع در حوزه مدیریت اجرایی هیچ دستگاهی ورود نخواهد کرد و ادارات و نهاد ها ماموریت های ذاتی خود را با ملاحظات پدافند غیر عامل دنبال می کنند.
وی با اشاره به لزوم ایفای نقش موثر تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی در پدافند غیر عامل، تاکید کرد: روح پدافند غیر عامل و ملاحظات آن باید در تمامی قسمت های اجرایی با هدف تداوم ارائه خدمات و پایداری آن ها، ساری و جاری باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به مزیت های این سند راهبردی، گفت: در این سند تمام ملاحظات و مطالعات فرادستی پدافند غیر عامل لحاظ شده است.
سید جواد حسینی افزود: در سند راهبردی پدافند غیر عامل استان، اولویت های مدیریتی برای مداخله و راهکارهای علمی و کارشناسانه مشخص شده است.
وی ادامه داد: در این سند چارچوب تشکیلاتی لازم برای اجرای آن نیز مشخص شده است.
کارگروه های 11 گانه متشکل از نمایندگان دستگاههای اجرایی در تدوین این سند همکاری داشته اند.
استان خراسان رضوی واقع در شمال شرقی ایران 118 هزار و 854 کیلومتر مربع وسعت دارد و از این نظر چهارمین استان بزرگ کشور محسوب می شود.
این استان از ۲۸ شهرستان، ۷۰ بخش و ۱۶۴ دهستان تشکیل شده و شش میلیون نفر جمعیت دارد.
1906/6012 خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.