به گزارش ایرنا، علی اصغر مولوی روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه حکیم سبزواری که با حضور امام جمعه سبزوار و مسئولان این دانشگاه برگزار شد، افزود: اکنون 25 پروژه مشترک نیز با دانشگاههای دیگر در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: دانشگاه حکیم سبزواری سال گذشته نیز در عرصه پژوهش، چهار تفاهمنامه بین المللی با دانشگاههای جهان امضاء کرده است.
وی ادامه داد: همچنین بیش از 100مقاله با همکاری مشترک محققان دانشگاه حکیم سبزواری و دانشگاه های کشورهای مختلف منتشر شده است.
مولوی اضافه کرد: برای ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت و جامعه و همچنین جهت گسترش روابط بین المللی فرصت های تحقیقاتی کوتاه مدت در دانشگاه تعریف شده است که در آن اعضای هیئت علمی برای انجام پژوهش و کار در صنعت به دیگر کشورها اعزام می شوند.
وی افزود: در 2 سال اخیر فرصت های تحقیقاتی و صنعتی به بیش از 43 مورد رسیده است .
رئیس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: اعتبارات پژوهشی این دانشگاه از کمتر از یک درصد در سال 92 به هشت درصد مجموع اعتبارات آن در سال جاری افزایش یافته است
جواد حدادنیا افزود: هدف نهایی اختصاص 15 درصد اعتبارات دانشگاه به بخش پژوهش است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته سال آینده اعتبار پژوهشی دانشگاه به 10درصد خواهد رسید.
دانشگاه حکیم سبزواری دارای 10 هزار دانشجو است که 2 هزار و 300 نفر از آنان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در حال تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7500/6012خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده:‌علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.