حجت الاسلام والمسلمین احمد ترابی روز یکشنبه در مجلس ترحیم مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه فردوسی مشهد با ذکر یکی از سخنان گهربار پیامبر اسلام ( ص ) که فرمود 'من و علی دو پدر این امت اسلامی هستیم'، افزود: رهبر فرزانه نظام و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان بازماندگان رهبران نسل اول انقلاب دو پدر این انقلاب بودند و در حق ملت ایران پدری کردند.
وی اظهار کرد: فرزندان انقلاب نیز با این دو سلیقه، خصمانه برخورد نمی کنند و بر اختلافها دامن نمی زنند و سعی می کنند که وظیفه خود را در حق هر دو به جای آورند.
او افزود: فرزندان صالح این دو پدر که جان و مال و عمر خود را برای انقلاب اسلامی ایران گذاشتند آنان را مورد اذیت و آزار قرار نمی دهند و البته باب انتقاد باز است و رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی باید مقدمه ای برای انس و الفت فرزندان انقلاب باشد.
حجت الاسلام و المسمین ترابی افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در کنار ابعاد وجودی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی یک شخصیت قرآنی نیز بود و تفسیری از ایشان با نام 'تفسیر راهنما' باقی مانده است که کار اصلی آن را ایشان در دوران زندان ستمشاهی انجام داده است.
وی گفت: سبک مرحوم رفسنجانی در این تفسیر، ابتکاری است و قبل و بعد از ایشان کمتر کسی این سبک را داشته است به این معنا که ایشان هر آیه ای از قرآن را از ابعاد مختلف مورد توجه قرار داده و مفاهیم آن را استخراج کرده است.
او افزود: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تاکید داشتند که از زمانی که کار بر روی تفسیر قرآن را آغاز کردند لحظات سخت زندان بر ایشان آسان می گذشت.
وی گفت: کسی که امکانات مادی در اختیار داشته باشد اما به قم مهاجرت کند و یک طلبه ساده شود و از تمام آن امکانات در گذرد و حتی آنها را در مسیر انقلاب فدا کند به طور قطع از ایمان بالایی برخوردار است.
او افزود: ایشان در دوران حکومت شاه از خانواده های زندانیان سیاسی و طلاب حوزه های علمیه حمایت مادی می کردند و بعد از انقلاب هم همان گونه که پسرشان تصریح کردند هیچ مالی بر اموال شخص ایشان اضافه نشد، بلکه کاسته هم شد.
1922/ 6012خبرنگار:کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.