رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح موضوعاتی برای تقسیم استان به استانهای جدید با اهداف نمایشی و تبلیغاتی برای حوزه های انتخابیه صورت می‌گیرد.

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح موضوعاتی برای تقسیم استان به استانهای جدید با اهداف نمایشی و تبلیغاتی برای حوزه های انتخابیه صورت می‌گیرد و در نهایت ایجاد استانهای جدید بدون برنامه ریزی و یا مطالعات دقیق سبب تضعیف کشور می‌شود.

به گزارش جماران، محمد صفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدا که بحث تقسیم خراسان بزرگ به استانهای خراسان شمالی، جنوبی و رضوی در ۲ دهه قبل مطرح بود، مقامات ارشد نظام با این رویداد مخالف بودند و الان نیز این مخالفت با ایده تقسیم خراسان رضوی ادامه دارد.

وی ادامه داد: ۱۵ سال قبل یکی از شهرستانهای استان یک فرمانداری بود اما الان همان واحد سیاسی به ۶ فرمانداری و ۱۵ بخشداری تقسیم شده و ده ها اداره جدید خلق شده است یعنی آن قدر منابع را صرف موارد جاری می کنیم که اصولا بودجه ای برای عمران، توسعه و آبادانی باقی نمی ماند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون ۸.۵ میلیون حقوق بگیر و ۸.۵ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی داریم با این وصف آیا انگیزه ای برای کار و تلاش در کشور باقی می ماند؟

صفایی افزود: ایالت پنجاب پاکستان حدودا معادل ایران جمعیت دارد اما در قالب ایالتی و مستقل اداره می شود، اگر می خواهیم به بخش های مختلف کشور رسیدگی ها را افزایش دهیم باید سطح اختیار مدیران را افزایش داده و به آنها اختیارات مرکز را تفویض کنیم به عنوان نمونه استانداران در حوزه معادن و یا خرید و فروش املاک اختیاراتی ندارند که باید در کنار تفویض اختیارات دولتی به استانداران مسوولیت و پاسخگویی نیز  از آنها مطالبه شود.

وی ادامه داد: در شرایطی که جامعه دچار مسایل معیشتی است، ایجاد استان جدید تحمیل هزینه مضاعف بر دولت است و مساله ای غیرمنطقی است و معتقدم طرح تشکیل استان جدید صحیح نیست و این نوع اقدامات موجب افزایش هزینه های جاری شده و کشور را لاغر و ضعیف می کند.

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: هم اکنون طرح های نیمه تمام در کشور وجود دارد که باید به این موضوع پرداخته شود و این درست نیست که هر روستایی می خواهد شهر شود و هر شهری مرکز شهرستان و در نهایت این مجموعه ها نیز در سودای استان شدن باشند که این شرایط به صلاح کشور نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.