معاون موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی مشترک میان کشورهای ایران و کره جنوبی خبر داد.

معاون موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از برگزاری نمایشگاه خوشنویسی مشترک میان کشورهای ایران و کره جنوبی در شهر پوسان کره جنوبی خبر داد.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، مهدی قیصری‌نیک با اعلام این خبر اظهار کرد: هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه خوشنویسی در شهر پوسان کره جنوبی موزه آستان قدس رضوی در راستای مأموریت فرهنگی خود برای ترویج میراث رضوی با ارسال تصاویر اشیای نفیس تاریخی و هنری و نسخ خطی گنجینه‌های رضوی، به معرفی این آثار پرداخت.

وی با بیان این‌که بسیاری از این آثار دارای کتیبه‌های قرآنی و متن احادیث است، ادامه داد: این نمایشگاه خوشنویسی کره‌ای، عربی و فارسی از هشت تا ۱۱ اکتبر مطابق با ۱۷ تا ۲۰ مهر ماه در شهر پوسان کره جنوبی در حال برگزاری است.

معاون موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی تصریح کرد: مراسم رسمی این نمایشگاه، شامل پیام‌ها و سخنرانی‌ها در روز ۹ اکتبر همزمان با روز الفبای کره آغاز شد.

وی با بیان این‌که موسسه مطالعات مدیترانه دانشگاه مطالعات خارجی پوسان انجمن خوشنویسان کره و موسسه مطالعات اسلام و مدیترانه برگزارکنندگان این نمایشگاه خوشنویسی هستند از بنیاد تحقیقات ملی کره و سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به عنوان بانیان این نمایشگاه نام برد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.