رییس انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ولایت هرات افغانستان گفت: تردد کامیون‌های تجاری بین ایران و این منطقه به شکل عادی و در امنیت کامل جریان دارد.

رییس انجمن شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ولایت هرات افغانستان گفت: هیچ مشکل و درگیری در مرز دوغارون و ولایت هرات وجود ندارد و تردد کامیون‌های تجاری بین ایران و این منطقه به شکل عادی و در امنیت کامل جریان دارد.

به گزارش جماران، عارف رضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه نشست مشترک دو انجمن شرکتهای حمل و نقل بین المللی هرات و خراسان رضوی در مشهد افزود: اکنون وضعیت منطقه آرام است و در چند روز اخیر هیچ درگیری در ولسوالی (شهرستان) های مختلف ولایت هرات گزارش نشده است و تردد در مسیر مرز اسلام قلعه تا شهر هرات در امینت کامل برقرار است.

وی گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۴۵۰ کامیون از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، بازارچه مرزی و مرز ترانزیتی به صورت ورودی و خروجی در مرز مشترک دو کشور تردد می‌کنند.   

رییس انجمن شرکتهای حمل و نقل بین المللی هرات افغانستان گفت: فقط کمی پذیرش کامیونها در دو سوی مرز به دلیل قطعی سیستم، بعضا مشکل ایجاد می کند.

رضایی همچنین با تاکید بر ارائه تست کرونا توسط رانندگان در مرز دوغارون گفت: مدت زمان اعتبار تست کرونای رانندگان چهار روز است و مساله تست از حلق و بینی، برخی رانندگان را با مشکل مواجه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر رانندگان ترانزیت، رانندگانی هم که در منطقه مرزی فقط بار ایرانی را تحویل گرفته و به داخل افغانستان برمی گردند باید تست کرونا بدهند، که به دلیل مشکلات پیش‌گفته می خواهیم در خصوص دوره اعتبار تست کرونا و همچنین الزام رانندگان داخلی افغانستان به ارائه تست در مرز دوغارون تجدید نظر شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.