معاون بهداشت و جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از پلمپ 89 واحد صنفی متخلف خبر داد.

معاون بهداشت و جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از پلمپ ۸۹ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در جمعیت زیرپوشش این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش جماران، الهام بهره‌مند گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید- ۱۹ تاکنون از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در جمعیت زیر پوشش این واحد دانشگاهی بیش از ۱۵ هزار بازدید و بازرسی صورت گرفت که از این تعداد ۲۵۸ واحد صنفی متخلف نیز به علت نقض پروتکل‌های بهداشتی پس ‌از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

وی ادامه داد: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا در تربت‌حیدریه و دیگر شهرستان‌های زیرپوشش و در راستای تشدید طرح نظارت و بازرسی، بیش‌از ۱۹ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی معدوم و از چرخه مصرف خارج شد.

جانشین رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از ثبت‌نام هفت هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در سامانه سلامت به آدرس اینترنتی  salamat.gov.ir خبر داد و ابراز امیدواری کرد که دیگر واحدهای صنفی نیز با مراجعه به این سایت، برای ثبت‌نام اقدام کنند.

بهره مند افزود: مردم باید از نقش محوری خود در کنترل و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا آگاه باشند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک مهمترین، یاری‌گر مدافعان سلامت باشند.

وی از اقشار مختلف مردم خواست هرگونه تخلف بهداشتی را از طریق تماس با سامانه ارتباطی ۱۹۰ اعلام کنند تا توسط کارشناسان بهداشتی در کمترین زمان رسیدگی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.