مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از اختصاص دو هزار و 868 میلیارد تومان اعتبار برای مشاغل آسیب دیده از کرونا این استان خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: دو هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از فعالیت کسب‌ و کارهای آسیب دیده ناشی از کرونا در استان خراسان رضوی تخصیص یافت.

به گزارش جماران، محمد سنجری سه شنبه شب در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان کاشمر گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد مشاغل استان خراسان رضوی در بخش خدمات هستند به همین جهت از شیوع ویروس کرونا آسیب بسیاری دیدیم و افراد بسیاری کارشان را از دست دادند و به همین مناسبت دولت منابع خوبی را برای حمایت از کسب ‌و کارها و خانوارها تخصیص داد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۴ رسته فعالیتی آسیب دیده از کرونا توسط ستاد ملی کرونا شناسایی شده ‌است و  برای حمایت از فعالیت و کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از کرونا اعتبارات خوبی تخصیص یافت و به ازای هر نفر بیمه شده در این ۱۴ رسته بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بیشترین افراد آسیب دیده ناشی از کرونا مربوط به بخش حمل‌ و نقل و راهداری هستند و در گام اول در ۱۴ رشته ۶۷ هزار واحد آسیب دیده براساس کد بیمه تأمین اجتماعی شناسایی شدند که ۱۸۳ هزار نفر در این واحدها مشغول به کار بودند و آسیب دیدند.

سنجری افزود: سهم واحدهای آسیب دیده ناشی از کرونا در شهرستان کاشمر دو هزار و ۸۶ واحد است که در این واحدها سه هزار و ۲۸۷ نفر مشغول به کار هستند که اگر به این افراد توجه نشود در عمل به تعهد اشتغالمان موفق نخواهیم بود.

وی ادامه داد: اعتباری که در این مرحله به شهرستان کاشمر تخصیص پیدا کرده ۳۳ میلیارد تومان برای پرداخت به دو هزار و ۸۶ واحد آسیب‌دیده از کرونا است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بیشترین افرادی که در کاشمر کسب و کارشان متاثر از ویروس کرونا شد هزار و ۶۲۲ نفر مربوط به حوزه حمل ‌و نقل بودند که مبلغ ۶ میلیون تومان با تسهیلات ۱۲ درصد و بازپرداخت دوساله و سه ماه دوره تنفس به آنها پرداخت می‌شود.

سنجری افزود: پارسال به‌رغم تمامی تحریم‌هایی که داشتیم اما شاخص‌های اقتصادی استان رشد خوبی داشت به‌ طوری ‌که بعد از گذشت ۱۵ سال در پائیز نرخ بیکاری استان به ۶.۳ درصد کاهش یافت، نرخ بیکاری روستایی به ۱.۳ درصد رسید و نرخ رشد اقتصادی به بالای ۴۵ درصد ارتقاء یافت.

وی اضافه کرد: اگر ویروس کرونا شیوع پیدا نمی‌کرد بدون شک استان خراسان رضوی به‌عنوان الگویی در اجرایی مثلث توسعه اقتصادی می‌توانست در کلان کشور حرفی برای گفتن داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: اگرچه امسال هم با ویروس کرونا شروع شد و اولویت‌ها بر حفظ سلامت شهروندان بود اما موجب نشد در استان خراسان از پیگیری مباحث مرتبط با حوزه اقتصادی غافل شویم.

سنجری افزود:  تعهد سال گذشته شهرستان کاشمر ایجاد اشتغال برای هزار و ۶۸۸ نفر بود که برای دو هزار و ۸۴ نفر و بیش از تعهد داده شده اشتغال ایجاد شد.

وی مطرح کرد: در سال ۹۹ برای اشتغال استان خراسان رضوی ۸۶ هزار فرصت شغلی هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.