احمد نوروزی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه‌های تولیدی چرم و پوشاک در مناطق کم‌برخوردار افزود: شورای پنجم شهر مشهد هم با اشراف بر اهمیت این موضوع و به منظور تحقق آن، نسبت به تشکیل کارگروه حمایت از مشاغل خرد و خانگی ذیل کمیسیون اقتصادی و سرمایه گذاری و مشارکتها اقدام کرده است.

وی ادامه داد: در این کمیسیون پس از انجام کارهای کارشناسی مختلف، طرح ارائه شده از سوی جهاد دانشگاهی به منظور حمایت و پشتیبانی از کسب ‌و کارهای خرد و کوچک در محلات هدف بازآفرینی پذیرفته شد.

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکتهای شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر این که حمایت مدیریت شهری و شهرداری از این فعالیت‌ها به هیچ عنوان مادی نیست گفت: زنان سرپرست خانوار و تولیدکنندگان خانگی به واسطه این طرح، برای تولید یک سری از کالاهای خاص توسط گروه‌های توسعه‌گر اقتصادی آموزش می‌بینند و سپس با بازار فروش مرتبط می‌شوند.

نوروزی افزود: صاحبان برند از طریق این مجموعه‌های تسهیلگر با کارگاه های خانگی خرد ارتباط پیدا می‌کنند و شبکه اقتصادی ارزشمندی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها به خوشه‌های مختلفی تقسیم شده‌اند و ارتباط خوبی با صاحبان برند اعم از پوشاک و چرم شکل گرفته است.

رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و مشارکتهای شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این ارتباط موجب افزایش تقاضا برای محصولات و صنایع دستی تولیدی توسط زنان سرپرست خانوار و کارگاه‌های خانگی می‌شود در عین حال، آموزش، تامین مواد اولیه مرغوب بدون پرداخت وجه اولیه و با قیمت مناسب و نظارت‌های حین تولید نیز موجب ارتقای کیفیت محصولات، قیمت مناسب و ایجاد بازاری تضمین شده می‌شود.

نوروزی افزود: این یک حرکت در دراز مدت تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد خانواده های محروم خواهد داشت.

راه‌اندازی کسب‌ و کارهای خرد و مشاغل خانگی از عمده راهکارهای توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی ساکنان محلات کم برخوردار شهری در طرح شورای شهر مشهد است که توسط دفاتر توسعه محله در محلات هدف بازآفرینی و جهاد دانشگاهی در دست پیگیری و اقدام است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.