حمید گرمابی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در جلسه هیات دولت با ارتقای بخش‌های زبرخان نیشابور، ششتمد سبزوار و یک بخش نیز از جنوب کشور موافقت شده است.
وی اظهار داشت: تاکنون نیشابور با وجود جمعیت زیاد تنها دارای ۲ شهرستان  و به همین خاطر سهمش از بودجه‌های استانی و ملی اندک بود در حالی که طی سالهای قبل سبزوار، کاشمر و تربت حیدریه به ترتیب هفت، چهار و پنج شهرستان ایجاد کرده‌اند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: با ارتقای بخش زبرخان سهم این بخش از اعتبارات افزایش یافته و کمی از بار نیشابور سبک خواهد شد و مدیران می توانند به سایر بخش ها بیشتر برسند.
گرمابی افزود: جمعیت عشق‌آباد مرکز بخش میان جلگه نیشابور کمتر از دو هزار نفر است که مانع از ارتقای آن شده و جای کار دارد تا در دوره آینده میان جلگه هم با توجه به اینکه مشکل جمعیت ندارد با دقت در سرشماری‌های رسمی به شهرستان ارتقا پیدا کند.
وی با اشاره به اینکه از بخش سرولایت نیشابور طی سال های گذشته قسمت های مختلفی جدا شده اظهار داشت: هم اکنون جمعین بخش کمتر از ۲۰ هزار نفر و از حد نصاب وزارت کشور برای شهرستان شدن پایین تر است و برای ارتقا ابتدا باید جمعیتش افزایش پیدا کند.
مرکز شهرستان ۴۵۰هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.