حجت الاسلام مجتبی مهدوی ارفع روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در پی فرمایش مقام معظم رهبری در نیمه شعبان امسال، قرارگاه مواسات خراسان رضوی به منظور ایجاد مدیریت هماهنگ برای کمک به نیازمندان ایجاد شد و مهمترین هدف در ایجاد آن شناسایی و اولویت‌بندی نیازمندان و افرادی است که به خاطر کرونا شرایط زندگی آنها سخت شده است.

وی ادامه داد: ۱۱۰ مسجد به عنوان محور در حاشیه شهر و ۱۱۰ مسجد در مرکز شهر خدمات‌رسانی و شناسایی افراد نیازمند و آسیب دیده را بر عهده دارند و از هیات امنا، نمازگزاران و پایگاه بسیج هر محله در این زمینه استفاده می‌شود.

وی گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، آستان قدس رضوی، سپاه امام رضا (ع)، استانداری خراسان رضوی، شهرداری مشهد، اداره کل اوقاف و امور خیریه، هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، دادگستری، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و  بسیج جامعه پزشکی در این استان از جمله اعضای قرارگاه مواسات هستند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه در طول ماه مبارک رمضان یک میلیون پرس غذای گرم بوسیله کمیته امداد امام خمینی (ره) بین نیازمندان استان توزیع می‌شود افزود: تاکنون ۲۳۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده و ۳۵ هزار بسته بهداشتی هم برای آنها تهیه شده است.

وی ادامه داد: کارکرد مسجد فقط به برگزاری نماز خلاصه نمی‌شود بلکه مسجد مقر عملیات روحانیت انقلابی و محلی برای هدایتگری فکری، معنوی و سیاسی است. مردم هم باید مسجد را پناهگاه خود بدانند.

وجود چهار هزار و ۵۰۰ مسجد فعال در خراسان رضوی

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با اشاره به فعالیت مساجد گفت: در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی ۱۰ هزار مسجد وجود دارد که ۶ هزار مسجد در خراسان رضوی است و از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ مسجد فعال است و در شهر مشهد هم ۹۶۰ مسجد فعال وجود دارد.

حجت الاسلام مهدوی ارفع افزود: هفت هیات اندیشه‌ورز در بخش علمی، تربیتی، سیاسی بصیرتی، بانوان مسجدی انقلابی، اقتصاد مقاومتی و منابع پایدار، هنر رسانه و فضای مجازی، جهاد، ایثار و شهادت همراه با قرارگاه خدمت رسانی اجتماعی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: ۱۶۰ مسجد محوری که امکانات و تجهیزات مناسبی دارند شناسایی شده‌ تا بر اساس برنامه‌هایی که در جهت تربیت فرزند، ایثار و شهادت، فضای مجازی و دیگر امور در نظر گرفته شده است به صورت تخصصی فعالیت کنند.

وی گفت: مساجد در سه سطح عمومی، تخصصی و عالی سطح بندی شده و در عرصه‌های مختلف توانمندسازی خواهند شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.