رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد روز دوشنبه در جلسه علنی این شورا گفت: تعرفه بهای خدمات شهری، همه ساله با توافق شهردار مشهد و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی تعیین خواهد شد.
بتول گندمی افزود: سهم اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی از بهای خدمات شهری یاد شده، حداکثر ۳۰ درصد خواهد بود.
وی ادامه داد: در زمان اجرای طرح آمایش سالانه برابر فهرست اعلامی از سوی وزارت کشور، اقشار آسیب‌پذیر اتباع خارجی، پناهنده و مهاجر شامل خانواده‌های دارای زنان سرپرست خانوار، بانوان ایرانی مزدوج با اتباع خارجی، بیماران خاص، صعب العلاج یا نادر، معلولان شدید یا خیلی شدید، از کارافتادگان، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و مدافعان حرم، سرپرست بالای ۶۵ سال بدون فرزند ذکور مشمول پرداخت بهای خدمات موضوع این مصوبه نیستند.
وی گفت: سایر موارد تشخیصی اتباع بی‌بضاعت توسط اداره کل امور اتباع وزارت کشور نیز تا سقف ۲ درصد بهای خدمات وصولی، از پرداخت بهای خدمات موضوع این مصوبه معاف می‌باشند.
تسهیلات تکمیلی نوسازی تاکسی‌های مشهد
تصویب لایحه ارائه تسهیلات تکمیلی نوسازی ناوگان تاکسیرانی نیز از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز بود.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: طبق این مصوبه شهرداری مشهد مکلف است، در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، علاوه بر تسهیلات در نظر گرفته ‌شده در مصوبات شورای اسلامی شهر، نسبت به اجرای الزامات قانونی مربوط به نوسازی ناوگان عمومی با هماهنگی کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد اقدام کند.
گندمی افزود: پرداخت ۲۰ میلیون ریال به عنوان یارانه اسقاط تاکسی فرسوده تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹، به مالکانی که اقدام به اسقاط و نوسازی تاکسی فرسوده می‌کنند و پرداخت ۳۰ میلیون ریال تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹، به مالکانی که اقدام به اسقاط مستقیم تاکسی فرسوده بدون جایگزین می‌کنند از تسهیلات این مصوبه است.
وی ادامه داد: معافیت از پرداخت ۵۰ درصد مربوط به امتیاز تبدیل به احسن طبق جدول تعرفه نرخ خدمات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی برای تمامی مالکان تاکسی‌های نوسازی شده و اختصاص امتیاز ویژه به تاکسی‌های نوسازی شده برای اعزام به خطوط برخوردار شهر مشهد از دیگر تسهیلات پیش‌بینی شده در این مصوبه است.
تصویب لایحه تامین و نصب تجهیزات خط سوم قطارشهری 
تصویب لایحه تأمین، نصب و راه اندازی تجهیزات فاز اول پروژه خط سوم قطار شهری به طول ۵.۳ کیلومتر و به صورت طرح و ساخت از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.
گندمی گفت: به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود، با در نظر قرار دادن صرفه و صلاح شهرداری و تحقق بخشیدن به برنامه زمان‌بندی راه‌اندازی پروژه خط سوم قطار شهری در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ و با مبنا قراردادن کمترین مبلغ پیشنهادی و لیست تامین کنندگان معرفی شده از سوی شرکت مهندسین مشاور و با توجه به اینکه هسته مرکزی ایستگاه‌ها در فاز اول پروژه خط سوم در حال حاضر در اختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) است و اجرای سازه جانبی و معماری ایستگاه‌ها نیز در حال ابلاغ به آن قرارگاه می باشد نسبت به انعقاد قرارداد تأمین، نصب و راه اندازی تجهیزات فاز اول پروژه خط سوم قطار شهری به صورت طرح و ساخت به طول ۵.۳ کیلومتر حد فاصل میدان شهدا تا پایانه مسافربری با قرارگاه سازندگی به صورت ترک تشریفات اقدام کند.
وی افزود: شهرداری مکلف است، پیش‌نویس قرارداد مربوطه را حداکثر ظرف مدت دو هفته پس از لازم‌الاجرا شدن این مصوبه، جهت تصویب به شورای اسلامی شهر ارایه دهد.
نامگذاری
 تصویب لایحه نامگذاری یک پل و یک سالن چند منظوره و سه معبر فرعی به نام استادان فقید دانشگاه از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.
رییس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در این باره گفت: طبق این مصوبه شهرداری باید نسبت به نامگذاری پل چپ گرد بزرگراه سردارشهید سلیمانی به سوی بلوارنماز به نام زکریا و سالن چند منظوره واقع در بلوار مجد  به نام شهید حسین محرابی اقدام کند.
احسان اصولی افزود: همچنین به شهرداری اجازه داده می‌شود نسبت به نامگذاری سه معبر فرعی سطح شهر به نام استادان فقید دانشگاه اقدام کند و بر این اساس خیابان کرامت ۱۴ منشعب از بلوار شهید مفتح شرقی با حفظ شماره به نام زنده‌یاد دکتر سید علی اکبر رزمی، خیابان ویلای ۶ واقع در منطقه ۹ با حفظ شماره به نام زنده‌یاد دکتر مهدی بکاولی و خیابان کفایی ۴ واقع در منطقه یک با حفظ شماره به نام زنده‌یاد دکتر محمدفرهاد رحیمی نامگذاری می‌شود.
تصویب لایحه واگذاری واحدهای تجاری احداثی در تونل ارتباطی پروژه های آسمان یک و ۲ و فضای الحاقی زیر و مجاور پیاده رو ضلع شمالی پروژه آسمان یک نیز از دیگر مصوبات نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.