عباسعلی صفایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براثر بارش‌های یاد شده ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به راه‌های ۲۷ روستا در ۲ بخش مرکزی و قلندرآباد این شهرستان خسارت وارد شد که این تاسیسات در بارش‌های فروردین ماه نیز آسیب دیده بود.

وی ادامه داد: راه‌های این روستاها نیازمند احداث پل‌های بزرگ است تا در زمان سیلاب دچار تخریب و آبگرفتگی نشود اما به دلیل نبود اعتبار کافی تاکنون پل‌های یاد شده در این مسیر احداث نشده لذا با بارش‌های فصلی راه‌های روستایی شهرستان با وجود آب نماها و پل‌های کوچک مسدود شده و دچار خسارت می‌شود.

وی گفت: علاوه بر تخریب ۲ رشته قنات در روستاهای حصار سرخ بخش مرکزی و نی‌زار بخش قلندرآباد، بارش تگرگ به محصولات کشاورزی شهرستان نیز آسیب رساند که در مجموع خسارت وارده شش میلیارد ریال برآورد شده است.

فرماندار فریمان افزود: تخریب دیوارهای فرسوده منازل روستایی و آب افتادگی در برخی واحدهای مسکونی، آسیب به دیواره‌های ساحلی رودخانه‌ها و همچنین تخریب دیوار یک واحد صنعتی نیز ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به بار آورد.

وی ادامه داد: بارندگی در فریمان از ابتدای سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته ۷۰ میلیمتر و در مقایسه با دوره زمانی بلند مدت ۱۵۰ میلیمتر بیشتر بوده است.

وی گفت: طی روزهای جمعه و شنبه در شهرستان فریمان نزدیک به ۴۰ میلیمتر باران باریده است که این میزان بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی بیشترین میزان بارندگی در استان طی فعالیت سامانه بارشی بوده است.

مرکز شهرستان ۱۰۴ هزار نفری فریمان متشکل از ۲ بخش مرکزی و قلندرآباد در ۷۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.