سید محسن نظام خیرآبادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا دفترچه درمانی بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و افراد تبعی آنان که تا پایان بهمن ماه ٩٨ دارای اعتبار بوده و استحقاق درمان داشته‌اند صرف نظر از پرداخت یا عدم پرداخت حق بیمه تا پایان اردیبهشت سال ٩٩ معتبر است.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی مشاغل جدیدی را برای برخورداری از مهلت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی تعیین کرده است که عبارتند از کارفرمایان کتاب‌فروشی‌ها، انتشاراتی‌ها، مراکز توزیع کتاب و مدارس غیر انتفاعی که جز  بند ٩ رسته‌های شغلی زیان دیده اعلام شده از سوی دولت محسوب می‌شوند ( مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی) و می‌توانند نسبت به ارسال لیست حقوق و مزد ماهیانه مربوط به ماههای اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ بدون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی (۲۰درصد حق بیمه سهم کارفرمایی ) اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: آنان می‌توانند بعد از اتمام دوره یاد شده در تیر ماه ۹۹ در صورت عدم توانایی پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی ماههای یاد شده نسبت به پرداخت تدریجی و تا حداکثر پایان سال ۹۹ اقدام کنند.

نظام خیرآبادی افزود: حق بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های اشاره شده در صورت ارسال صورت مزد و حقوق ماهیانه وفق ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی ( هر ماه تا آخرین روز ماه بعد ) مشمول جرایم تاخیر پرداخت نخواهد بود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: تاریخ خاتمه کفالت مستمری‌بگیران بازمانده و افراد تبعی تحت پوشش مستمری‌بگیران بازنشسته و از کارافتاده کلی که دارای تاریخ خاتمه کفالت اردیبهشت و خرداد ۹۹ هستند به ترتیب تا یکم تیر و یکم مرداد امسال معتبر است و تا موعد مقرر مستمری‌بگیران در این خصوص نیازی به مراجعه به شعبه تامین اجتماعی ندارند.

نظام خیرآبادی افزود: بر این اساس، هیچ گونه پیامکی برای مراجعه به شعب تامین اجتماعی برای بررسی وضعیت مستمری‌بگیران ارسال نمی‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین خدمات مشاهده فیش حقوقی، حکم افزایش سالیانه، شماره حساب مستمری‌بگیران، صدور گواهی حقوق و کسر اقساط معوق از طریق سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir انجام می‌شود و مستمری‌بگیران می‌توانند بدون مراجعه به شعب از خدمات این سامانه استفاده کنند.

هم اکنون بیش از ۸۹۵ هزار بیمه شده اصلی و بیش از ۲۲۱ هزار مستمری بگیر با افراد تحت تکفل آنان در مجموع شامل ۲ میلیون و ۸۱۶ هزار نفر زیرپوشش اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.