هادی آریان نژاد روز شنبه در جلسه قرارگاه مواسات و همدلی گناباد افزود: گروه‌های مردمی و برخی بخش‌ها به صورت خودجوش اقدام به تهیه و توزیع سبد کالا و غذای گرم بین نیازمندان و آسیب دیگان کرونا می کنند که این مساله موجب چندگانگی و موازی کاری با فعالیت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی، حمایتی و نهادها می شود.

وی خواستار هماهنگی فعالیت‌های گروه‌های خودجوش مردمی و دست اندرکاران حمایت از آسیب دیدگان کرونا با این قرارگاه شد.

او ادامه داد: پیرو تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر رزمایش خدمت رسانی حمایت از افراد و خانواده هایی که به واسطه شیوع کرونا آسیب دیدند قرارگاه مواسات و همدلی با هدف استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های مردمی و خیران و ارگان‌ها و ادارات مختلف تشکیل شد و لازمه موفقیت فعالیت‌های این قرارگاه  وحدت رویه و هماهنگی و پرهیز از موازی کاری سایر بخش‌هاست.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) و دبیر قرارگاه مواسات و همدلی گناباد با اشاره به این که بیش از ۹۰ درصد جمعیت ۳۰ روستای گناباد نیازمند و مستحق غذای گرم و سبد کالا هستند گفت: در کنار افراد تحت پوشش، ۳۳ خانوار در این شهرستان و از جمله در مناطق محروم به صورت موقت تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفتند.

آریان نژاد افزود: شماره حساب ۸۸۰۶۲۳۴۳۶ قرارگاه همدلی و مواسات و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۱۴۷۱۷۴ تحت نظر امام جمعه گناباد برای جمع آوری کمک‌های نقدی مردم نوع دوست و خیران برای حمایت از آسیب دیدگان کرونا اختصاص یافته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد هم از رزمایش کمک مومنانه با همکاری خیران و بسیحیان این شهرستان به دنبال تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از آسییب دیدگان کرونا در سه گروه شناسایی، جمع آوری و توزیع اقلام خبر داد.

سرهنگ پاسدار علیرضا محبی گفت: گروه نخست، ماموریت شناسایی اقشار آسیب پذیر جامعه و افرادی را که به دلیل کرونا، مشاغل آنها تعطیل یا دچار آسیب شده است بر عهده دارند.

وی افزود: گروه دوم ماموریت جمع آوری وجوهات و نذورات مردمی و واریز به حساب مربوطه را که از طرف مسوولان و نهادهای ذیربط اعلام می‌شود عهده دار هستند.

او ادامه داد: گروه توزیع اقلام هم پس از جمع آوری نذورات و کمک‌های مردم وارد عمل شده و کمک‌ها را به جامعه هدف و افراد متقاضی دارای شرایط تحویل می‌دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گناباد ایجاد سامانه حاوی مشخصات آسیب دیدگان کرونا برای پرهیز از موازی کاری در حمایت از این افراد را خواستار شد و گفت: در این سامانه می توان تمامی کمک‌های مردم و خیران و ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را ثبت و از هر گونه ناهماهنگی بین بخشی جلوگیری کرد.

مرکز شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.