دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز سه‌شنبه به نقل از دکتر محمود محمودی گزارش داد: نتیجه ۳۷ درصد از کل نمونه‌های آزمایشگاهی دریافت شده مرتبط با بیماری کرونا در استان خراسان رضوی تاکنون مثبت بوده است.

وی افزود: چهار هزار و ۵۰۰ مورد از این نمونه‌ها مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به بیماران سایر دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در خراسان رضوی است. 

مسوول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد  ادامه داد: بررسییها نشان می‌دهند که نتیجه افزون بر ۵۵ درصد نمونه‌های آزمایشگاهی دریافتی مرتبط با کرونا منفی و حدود هشت درصد آنها نیز فاقد جواب است. 

وی گفت: اقدامات آزمایشگاهی مرتبط با تشخیص بیماری کرونا از لحظه تحویل نمونه تا زمان تشخیص و اعلام جواب ۴۸ ساعت زمان می‌برد.

دکتر محمودی افزود: نتایج تشخیصی نیز در دو مرحله مقدماتی و نهایی با استفاده از دقیق‌ترین و به‌روزترین روشهای آزمایشگاهی حاصل می‌شود.
وی همچنین گفت: روزانه افزون بر ۳۰ نفر در حوزه امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت دارند.
 افزون بر ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه توسط ۵ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.