محمد علی فرهمند راد روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرمازدگی و سیل طی چند روز گذشته باعث بروز خسارت به هشت هزار و ۶۱۴ هکتار محصولات باغی شامل بادام دیم، گردو، انگور و زردآلو و اراضی کشاورزی در نیشابور شد.

وی ادامه داد: طی این مدت بر اثر این حوادث طبیعی از چهار هزار و ۱۸۸ هکتار باغ های کشاورزان در بخش زبرخان بین ۱۷ تا ۱۰۰ درصد و در بخش مرکزی از هزار و ۸۵۰ هکتار باغات بین ۴۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: همچنین در بخش میان جلگه از ۷۹۵ هکتارباغ بین ۹ تا ۱۰۰ درصد و در بخش سرولایت  ۱۰۰ درصد هزار و ۷۵۱ هکتار باغ های کشاورزان دچار خسارت شد.

فرهمند راد افزود: طی بارندگی‌های اخیر نیز ۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت زراعت زیره در بخش میان جلگه دچار خسارت صددرصدی سیل شد و به ۶۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی این بخش شامل زراعت یونجه، گندم و جو نیز بین ۱۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد شد.

وی ادامه داد: در سرمای اخیر بیشترین میزان خسارات به باغ های بادام دیم، گردو  و انگور وارد شد زیرا هنوز فصل برداشت این محصولات هنوز فرا نرسیده است و سرمای اخیر باعث ریختن بسیاری از گل ها و محصولات سردرختی شد.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۲ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.