معاون سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از راه‌اندازی این مرکز افزایش ظرفیت انجام آزمایش‌های مولکولی تشخیص ویروس کووید ۱۹ در مشهد است تا مراجعه‌کنندگان به صورت سرپایی تحت آزمایش قرار گیرند.

حمیدرضا بیدخوری افزود: استفاده از این روش همزمان با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در خراسان رضوی منجر به پیدا کردن ناقلان بدون علامت بیماری کرونا می‌شود و میزان تشخیص این بیماری را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: در مرکز تشخیص ویروس کووید ۱۹ از کیت تشخیصی که پژوهشکده معتمد سازمان جهاد دانشگاهی در تهران طراحی و ساخته و به تایید وزارت بهداشت نیز رسیده، استفاده شده و آزمایشات بر مبنای پروتکل سازمان بهداشت جهانی انجام می‌شود.

وی گفت: ساختار فیزیکی این مرکز به گونه‌ای است که کمترین آلودگی برای همکاران و مراجعه‌کنندگان را دارد و سه مرحله نمونه‌گیری، استخراج نوکلئوتیدی و آزمایش مولکولی به نحوی انجام می‌گیرد که امکان آلودگی برای همکاران و مراجعه‌کنندگان را به حداقل می‌رساند.

بیدخوری افزود: کمیته علمی این مرکز متشکل از پنج نفر از اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی مشهد، تعدادی از اعضای مرکز تحقیقات عفونت‌های ویروسی، تکنسین‌های مرکز تشخیص طبی جهاد دانشگاهی است و از ظرفیت علمی گروه ایمنی شناسی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: مرکز تشخیص ویروس کووید ۱۹ به صورت آزمایش مولکولی ظرفیت انجام روزانه ۱۰۰ نمونه‌گیری را دارد که این میزان قابل افزایش است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.