ابوالفضل مکرمی‌فر روز ‌یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در ۱۱ موسسه آموزش گردشگری با گذراندن ۱۳۸ دوره آموزشی و طی ۱۳ هزار و ۳۲۷ ساعت آموزش گواهینامه‌های آموزشی معتبر از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان دریافت کردند.
وی ادامه داد: این عملکرد با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده متاثر از شیوع ویروس کرونا و الزام به تعطیلی مراکز آموزشی گردشگری در اسفند ماه پارسال محقق شده است.

وی گفت: این دوره‌های آموزشی با توجه به سیاست‌های ابلاغ شده وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در زمینه توجه به آموزش به عنوان زیرساخت لازم برای توسعه گردشگری و افزایش سطح خدمات و کیفیت ارائه آن و به خاطر به روزرسانی دانش و مهارت افراد شاغل در صنعت گردشگری استان و همچنین تربیت نیروهای علاقه‌مند و متقاضی اشتغال در این صنعت برگزار شده است.

مکرمی فر افزود: طی سال گذشته  ۱۳۸ دوره کوتاه مدت گردشگری، ۲۵ دوره آموزشی توانمندسازی فعالان گردشگری و همچنین پنج مرحله دوره مصاحبه زبان انگلیسی ویژه فراگیران دوره‌های مدیریت فنی و راهنمایان گردشگری در این استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه پیش از این فراگیران متقاضی اخذ کارت راهنمای عرب زبانان باید برای مصاحبه به تهران اعزام می‌شدند ادامه داد: پارسال نخستین مصاحبه زبان عربی ویژه راهنمایان گردشگری در استان خراسان رضوی برگزار شد.

وی گفت: با توجه به بخشنامه وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مبنی بر الزام گذراندن دوره‌های مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری و آموزش کارکنان اقامتگاه‌های بومگردی، هفت موسسه آموزشی در این استان مجوزهای لازم را از دفتر مطالعات و آموزش کشور اخذ کرده و نسبت به آموزش ۳۴۵ نفر از مدیران تاسیسات گردشگری و کارکنان اقامتگاه‌های بومگردی در نیمه دوم سال گذشته اقدام کردند.
مکرمی‌فر افزود: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت شاغلان صنعت گردشگری استان، سمینارهای آموزشی و دوره‌های توانمندسازی فعالان گردشگری از شاخص‌ترین فعالیت‌های آموزشی در سال گذشته بود و در بین دوره‌های مصوب آموزشی، دوره‌های مدیر فنی دفاتر، راهنمایان گردشگری و مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری، بیشترین متقاضی را داشته است.

استان خراسان رضوی با ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تاسیسات گردشگری رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.