مسلم ساقی روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای  طرح فاصله گذاری هوشمند و شروع به کار برخی صنوف و فعالیت ادارات به این معنی نیست که وضعیت عادی شده است بلکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در همه بخش‌ها از جمله صنوف، بانک‌ها، موسسات مالی و اعتباری و ادارات الزامی است. 

وی ادامه داد: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و بازگشایی بخشی از واحدهای صنفی از امروز، واحدهای صنفی مجاز به بازگشایی موظفند با مراجعه به درگاه اطلاع‌ رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آدرس اینترنتی https://salamat.gov.ir ضمن ثبت‌نام در این درگاه، نسبت به دریافت گواهی سلامت، بارکد مربوطه و نصب آن در محل کسب اقدام کنند.

وی گفت: پاساژها و مجتمع های تجاری جزو صنوف و مکان‌های پرخطر اعلام شده‌اند اما به دلیل رعایت حال کسبه فعال در این مجتمع ها براساس مصوبه ستاد مقابله با ویروس کرونا در این شهرستان از امروز پاساژها و مجتمع های تجاری کاشمر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و صرفا برای صنوفی که جزو اصناف کم خطر و مجاز اعلام شده است با ثبت نام در سامانه اطلاع رسانی وزارت بهداشت و دریافت بارکد مربوطه مجاز به بازگشایی و فعالیت خواهند بود.

ساقی افزود: براساس اعلام شبکه بهداشت و درمان کاشمر با انجام مرحله اول غربالگری ۱۷۱ هزار نفر از جمعیت این شهرستان غربالگری شده‌اند و درراستای ریشه کنی کامل ویروس در مرحله دوم افراد پرخطر همچون بیماران مبتلا به پرفشاری خون، دیابت و سرطان مورد کنترل، مراقبت و غربالگری قرار خواهند گرفت. 

وی با تشکر از مشارکت خیرین ادامه داد: خیرین بخش مرکزی تاکنون ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به اجرای طرح مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا در روستاهای این بخش کمک کرده‌اند 

وی گفت: در راستای مصوبه استانی ستاد پیشگیری از کرونا و برای رونق تولید از امروز تمامی واحدهای تولیدی شهرستان با رعایت پروتکل های بهداشتی ابلاغی فعالیت می‌کنند.

ساقی افزود: حمایت از صنوف، فعالیت‌های اقتصادی و اقشار آسیب پذیر از مواردی است که در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح و تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شده که اطلاع رسانی خواهد شد و با اداره اوقاف و امورخیریه و شهرداری نیز مذاکره شده است که در راستای حمایت از کسبه‌ای که مستاجر این دو نهاد می‌باشند، اجاره بهای اماکن تجاری آنان بخشیده شود.  

وی ادامه داد: با اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه نیز مانند بانکها و موسسات مالی از امروز با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی بلامانع است.

وی با بیان اینکه فعالیت ایستگاه‌های ایست و بازرسی و کنترل خودروهای دارای پلاک غیربومی در این شهرستان رضایت بخش و موثر بود گفت: طبق مصوبه استانی گروه‌های ایست و بازرسی در مبادی ورودی شهرستان فعالیت دارند و ورود خودروهای دارای پلاک غیربومی با محدودیت مواجه است.

ساقی همچنین در خصوص فعالیت ناوگان حمل و نقل مسافر برون شهری و پایانه مسافربری کاشمر نیز افزود: تا پایان فروردین هیچگونه سرویس دهی به مسافران انجام نمی‌شود. 

وی ادامه داد: هرگونه تجمع آسیب پذیر است و تا پایان فروردین حضور در ییلاقات کوهسرخ این شهرستان نیز ممنوع است. 

وی همچنین خواستار نظارت و کنترل بیشتر و جدی بر قیمت‌ها و مبارزه با گران فروشی در این ایام شد. 

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.