مجتبی احمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بازرسی سلامت در مبادی ورودی و خروجی شهرهای خراسان رضوی از ۲۵ اسفند پارسال در ۵۱ پایگاه سنجش اجرا شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت سرنشینان ۲۵۱ هزار و ۷۹۸ دستگاه خودرو مورد ارزیابی سلامتی و تب‌سنجی قرار گرفتند.

وی گفت: ۶۷۹ هزار و ۱۳۶ مسافر سرنشین این خودروها غربالگری و پایش سلامت شدند که از این تعداد هزار و ۶۳۵ نفر دارای علایم اولیه بیماری کرونا و تب‌دار بودند لذا به مراکز درمانی و بیمارستان هدایت شدند.

احمدی افزود: در اجرای این طرح ۸۶۰ داوطلب و ۲۸۳ نفر از کارکنان، مشارکت فعالانه و شبانه‌روزی داشتند و ۲۰ دستگاه آمبولانس، ۲۷ خودروی کمک‌دار امدادی و ۳۵ خودرو سبک نیز از جمله خودروهای فعال در این طرح بودند. 

وی ادامه داد: از روز گذشته و مطابق دستورالعمل جدید تمامی مشخصات افراد دارای تب ثبت، کنترل و پیگیری می‌شود.

از ۳۰ بهمن ماه پارسال تا هشتم فروردین ماه امسال پنج هزار و ۴۳۷ بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری شده‌اند که چهار هزار و ۷۶۵ نفر آنان تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.  
تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده است ۱۸۵ تن اعلام شده که  ۱۲۹ تن از این جانباختگان مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
افزون بر ۷۵ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در قالب ۱۲ شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ۲۵ درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌جام، تربت‌حیدریه و نیشابور هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.